Köki

Meguntam, hogy a köbánya-kispesti plázaépítést leginkább azok szívják meg, akiknek építik. Így hát indítottam egy blogot.

Kökiblog a Facebookon

Friss topikok

Linkblog

Mit tolunk az arcunkba a Terminálban? - Mexikói

2011.11.07. 13:31 vakbottyan

Mostantól tesztelni fogom a különböző boltokat, már amelyiket, például a kisállatkereskedést egyelőre nem, de ha bárkinek tapasztalata van bármelyik üzlettel kapcsolatban, írjátok meg légyszi.

Mások is írták már, de pont ezen gondolkoztam tegnap én is, hogy például a Westendhez képest nem is olyan nagy a kaja-részleg a KÖKI-n. De azért így se lesz rövid idő mindet végigpróbálgatni. Amik szerintem a legérdekesebbnek tűnnek, az az észak-afrikai és a mexikói étterem. Az észak-afrikainak azért is örülök, mert legalább nem török nyílt, ami már a könyökömön jön ki. Van persze még ezen kívül olasz, görög, kínai, magyaros étterem is - magyarosból több is -, és persze Főzelékfaló.

Én a mexikói felé vettem az irányt, mert az érdekelt legjobban, és hangsúlyozom, nem étteremkritika következik. Több okból sem. Egyrészt, aki autentikus éttermi ízélményekre vágyik, az ne feltétlenül plázában egyen, mert ez nem arról szól. Ez arról szól, hogy vásárlás vagy utazás közben, ha megéhezünk, akkor a műanyag asztalnál gyors kiszolgálás után bekapjunk valamit. Vagy ha nincs otthon kaja, akkor legyen honnan dobozban hazavinni. A lényeg az, hogy ehető legyen, finom legyen, laktató legyen, ne kanári adag, gyors legyen a kiszolgálás és udvarias. Aztán az, hogy Marokkóban, Görögországban, Szecsuánban vagy a nagymama konyhájában hogyan csinálják ezeket a kajákat - az más kérdés.

A mexikóiról már érkezett hozzám komment, hogy a visszajáróval gondok voltak, szerencsére én ezt megúsztam, velem udvariasak voltak a lányok. A kínálatban volt tortilla, különböző mexikói raguk, tortilla lasagne, és egy csomó köret, sült krumplik, rizs, hagymás krumpli. Én a csirkés tortillát választottam és a tortilla lasagnét.

Akkor vegyük sorra. A csirkés tortilla finomnak finom volt, de 750-et sokallok érte, mert annyira nem kiadós kaja ez, mint mondjuk egy gyros 600-ért akárhol. Amúgy az ízével, állagával semmi gond nem volt, jól előkészítette a helyet a lasagnének. Ami viszont már egy emberesebb adag volt. A lasagnében darált hús terült szét valamiféle szósszal elkészítve, fogjuk rá, hogy mexikói. A rétegek között tortilla lapok hasaltak, és az egész 850-be került, amit nem drágállottam, mert tök finom volt.

Ami nem tetszett, hogy elvitelre kértem a kaját, be is rakták dobozba, de nem adtak hozzá zacskót, csak amikor külön kértem. Aztán otthon megnéztem a számlát és láttam, hogy a zacskó is pénzbe került. Nem, nem az a bajom, hogy a zacsiért fizetni kell, hanem a sunnyogás. Kiraknak két dobozt a pultra, aztán várják a reakciót, hogy kapcsolsz-e, hogy nem tudod miben elvinni. Amúgy nem vagyok nagy zacskópárti, gyűlölöm az otthon meg a mindenhol gyűlő rohadt nejlonáradatot, de a sunnyogást sem szeretem. Tök jó dolognak tartanám, hogy nem számolják bele a kaja árába a zacskó költségét, vagyis, ha viszel magaddal zacsit, akkor "spórolsz", nincs ezzel semmi gond, csak ez ne így derüljön már ki, ez olyan, mintha nem adnának kanalat egy étteremben a leveshez. Amúgy meg a kínai gyorsbüfékben is automatikusan zacsival adják a dobozos kaját.

Legközelebb az afrikai kajást tesztelem majd, és lesz majd egy fasírt teszt is, bevásárolok az összes magyaros kajálda fasírtjából és összehasonlítom őket. Ugyanis a fasírt az olyan, mint egy lakmuszpapír. Tök egyszerű kaja, de a magyarok még ezt is képesek elbaszni, azon egyszerű oknál fogva, hogy nem raknak bele húst, neked meg a vegetás zsemlegombócot kell kifizetni. Sok helyen kamufasírtot árulnak, a kispesti piacon pl szinte mindenhol, na most majd kiderül, hogy mit tudnak a Terminál kajáldái.

(Bocs, utólag jutott eszembe, hogy a kajákat fotózni kellett volna. Legközelebb meglesz, ígérem!)

A bejegyzés trackback címe:

https://koki.blog.hu/api/trackback/id/tr963360233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorcitu 2011.11.07. 17:31:35

Állatbolt: amikor voltam, még nem nagyon voltak készen, most nem tudom, hogy állnak. De az eladók rendesek voltak. Tücsköt vettem, és elég drága volt (mint egy plázában általában). A többi ár még nem nagyon volt kiírva.

Dornie 2011.11.08. 08:29:12

Ilyen jellegű tapasztalatom nincsen, pedig munkába menet rendszeresen megfordulok a Kökin. Első alkalommal benéztem a plázába is, majd gyorsan kimenekültem, azóta be sem teszem a lábamat. A vásárlást máshol intézem, amit lehet, azt a piacon szerzem be, nem látok rá okot miért fizessem meg a csillagászati bérleti díjakat a megvásárolt termékeken keresztül. Csak azért vártam a beruházást befejezését, hogy végre kulturáltan lehessen közlekedni.

Dornie 2011.11.08. 08:31:14

A piacon gyűjtenek aláírásokat a kis posta megtartása érdekében. Érdeklődni a zöldségsoron a buszhoz legközelebb eső zöldségárusnál lehet.

vakbottyan · http://koki.blog.hu 2011.11.09. 08:13:56

@Dornie: egy csomó kaját én is általában a piacon veszek. de pl a plázában van egy rakás ruházati bolt, meg drogéria, ami jó, hogy vasárnap meg szombat délután is nyitva van, ha csak akkor tudok oda eljutni.

ja meg ugye a nyitvatartás. mindig is idegesített, h a piac már 4-kor bezár!
KÖKI
süti beállítások módosítása