Már annyiszor hasonlítottam kalandparkhoz a KÖKI-t, hogy ez most kétszeresen valóra vált. Egyrészt a mostani állapotok a legkényelmetlenebbek, gyakorlatilag tényleg úgy érezzük magunkat a gyalogosok számára meghagyott szűk ösvényeken surranva, mint valami kísérleti egér a labirintusban. Aki esetleg nem járt mostanában errefelé, annak kedvéért elmondom, hogy a Sibrik felüljáró mindkét oldalán építkezés folyik, a metró nem jár, a felüljáró maradékát keményen bontják, légkalapács, por és törmelék. Csak a vasútállomás lépcsői feletti tetőkről nyakunkba csorgó galambszaros esővíz nyújt némi otthonos vigaszt. A hajléktalanok is tanácstalanul bukkannak fel itt-ott, már nincs fiksz helyük, mint régebben, mostmár kétszeresen hajléktalanok lettek.
Az élet persze vicces gyerek: a KÖKI Terminálban tényleg lesz Kalandpark, igazi. Az épület tetején ugyanis a Challenge Forever bérel majd szép nagy területet, aki nem ismerné, ez egy kalandparkokat múködtető cég. Habár Budapesten (sőt a közelben, Lőrincen) vannak pályái, de azért mégis elmondhatjuk, hogy a KÖKI terminál lesz az első olyan üzletközpont Budapesten, ahol valódi szabadtéri kalandparkban juthatnak hozzá adrenalin adagjukhoz a felnőttek és gyerekek. Az árakra nagyon kíváncsi leszek, mert például a csillebérci pálya belépője drágább, mint a lőrincié. Hogy ez a pálya nagysága miatt van-e így, vagy pedig felmérték a fizetőképességet, nem tudom. De kíváncsi leszek, hová lövik be Kispestet.
Ha megnézzük amúgy a két budapesti pályáról készült fotókat, akkor lehet látni, hogy ott az erdő eleve adva volt, amire, amihez építeni lehetett az akadályokat (vagy miket). A KÖKI tetején viszont nincs erdő... Úgyhogy ez a pálya tényleg más lesz, mint a két másik, ahogy ígérik is a tervezők: a pláza tetején "egy egészen újfajta, egyedülálló pályarendszert építenek ki."
Jut eszembe, ha lenne egy kis humorérzékük a kalandpálya tervezőinek, akkor megidéznék valahogy a régi KÖKI-t, amin legalább olyan izgalmas volt az átkelés, mint egy drótkötélpályán.