Köki

Meguntam, hogy a köbánya-kispesti plázaépítést leginkább azok szívják meg, akiknek építik. Így hát indítottam egy blogot.

Kökiblog a Facebookon

Friss topikok

Linkblog

Gyorsposzt: Szól majd valaki nekünk, hogy meddig lesz metró?

2011.05.29. 17:05 vakbottyan

Akik hétvégén is kénytelenek kirándulni a KÖKI labirintusban, azok lezárt állomással és ízléstelen sárga, narancssárga plakátokkal találkoznak, metróval nemigen. A sárga plakátok már régóta kint vannak, az olvasható rajtuk, hogy hétvégenként és esténként metrópótló busz szállítja az utasokat. A narancssárga felirat újabb, azon meg az van, hogy a metrópótló buszok az új peronon keresztül érhetők el.

A tájékoztatást a BKV szokás szerint minimálban nyomja, az tény, hogy kiírták, hogy az új peronon meg a nyúlon túl, de ahogy elnéztem, az emberek jó része bizonytalan és tanácstalan volt, engem öt perc alatt ketten is megkérdeztek, hogy merre kell menni, és ez szerintem jelent valamit. És naná, hogy láttam két eltévedt turistacsoportot is. Nem baj, az okostelefonokon van GPS, akiknek meg nem telik okostelefonra, azok tájékozódjanak ultrahanggal, ha már erre mászkálnak.

 

(Az az érdekes, hogy a BKV honlapján viszont egész részletes a tájékoztatás. És még elnézést is kérnek.)

Csakhogy az egyik állomás forgalmi irodáján megtudtam, hogy június 15. után nem csak hétvégente, hanem munkanapokon is lezárják a peront, mehetünk pótlóbusszal, ami durva lesz a reggeli tömegben. Viszont erről hallgatnak a táblák... Gondolom, ráér majd pár nappal előtte sokkolni a kánikulától amúgy is kikészült népet.

És hogy tovább mélyítsük a mély magyar kisebbségi komplexusunkat, nézzük, mit értenek utastájékoztatás alatt bezzegország bezzegfővárosában, Prágában:

(Tevan Imre fotója az Indáról) 

Tevan Imre: IMG 0552-1

 

Bónuszként, pedig így néz ki a magyar tábla alja, olyan népi motívumokkal, mint a cigicsikk- és műanyagkanál-díszítés:

Csatlakozz! Akiknek elege van abból, hogy háborús övezet a Köki-csoport a Facebookon

A bejegyzés trackback címe:

https://koki.blog.hu/api/trackback/id/tr612941182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kr1sz 2011.05.29. 22:12:05

Ezzel a metrópótlós dologgal ténylegesen komoly galibát lehet okozni a tényleges közlekedésben. Azt se felejtsük el, hogy lehetne akár éjszaka is munkálkodni. (bár mivel aránylag közel vannak lakóparkok, ezért ez is bizonyos akadályokba ütközhetne.)

Minden esetre akkor úgy tűnik a legjobb megoldás az ötvenes villamos lesz azonnal a Határ Útra.

Anti Anyag (törölt) 2011.05.29. 22:58:34

Az a gond, hogy ha több táblát tesznek ki, akkor túl sokan akarnak busszal menni és akkor több busz kell.

Persze lehet az is, hogy csak egy BKV vezér van túl hosszú ideje a BKV-nál ahhoz, hogy azt gondolja, á ezeknek ez is jó.

gergo1000 2011.05.29. 23:29:25

Ha én lennék a BKV vezér, akkor elintézném, hogy a Határ út és a Köki-t összekötő utcát (nem tudom mi a neve) lezáratnám erre az időszakra csak a BKV részére, és minden busz tenne egy 5 perces kitérőt ezekben az időszakokban. Így aki metróval szeretne menni egyből a Határ úton találná magát. Azt az egyet nem tudom, hogy hogy tudnának megfordulni a buszok, de mivel magánkézben van ott egy parkoló, biztos ki lehetne bérelni arra az időszakra azt.

Hímtag 2011.05.29. 23:40:55

Én már egy jó ideje nem is akarom megérteni, hogy vajon miből állna ideiglenesen áttelepíteni a végállomást a Határ úthoz. Ott van az egyik oldalon egy parkoló,meg baszottnagy üres telek, amire nem épül meg semmi már évek óta. Nehogymá' ne lehessen megoldani. A Vak Bottyán úton simán végigmehet az összes busz védett útvonalon. Addig kitilthatják onnan a személyautókat. Még ha magánterület is, nem lenne olcsóbb kibérelni pár hónapra? Nem, kell oda semmi, csak beton és palatető az utasoknak.

teddyde 2011.05.29. 23:44:11

@gergo1000: aztán az utca lakói meg tapsoljanak örömükben, hogy percenként mennek a buszok az ablakuk alatt mi? Meg a buszok által szétjárt aszfaltot ki fizeti ki? Te? Istenem, mennyi okos ember... A 10millió fociszakértő után a 10millió közlekedésmérnök országa lettünk?

Hímtag 2011.05.29. 23:46:51

@gergo1000:szerintem simán megoldható lenne. De ezzel valakinek KÜLÖN foglalkozni kéne és itt el is felejthetjük asszem. Azt se értem, miért nem rak le a pótló (1-2kivétellel) mindjárt, ahogy befordul kökire, miért kell még körbemenni gyökketővel ahhoz a "leszállóhelyhez" ami messzebb van a legtöbb busz indulóhelyétől.

Hímtag 2011.05.29. 23:52:07

@teddyde: Te biztos ott lakhatsz... Ezek nem munkagépek, hogy szétba**ák az utat, meg ez csak 1-2 hónap lenne. Ennyi türelmet lehet kérni a helyiektől. Ök is oda fognak járni vásárolni... Amúgy meg a 148-ast, meg a 136-ost átpattinthatnák az Adyra és a 200-as ott egyből mehet a gyorsforgalmira és mindjárt megoszlana a forgalom.

LoviGabi 2011.05.30. 00:05:47

Sziasztok,

Szólok, hogy ne érjen senkit meglepetés: a tervek szerint június 16-tól augusztus végéig HÉTKÖZNAP IS metrópótlás lesz a Határ út-KöKi között a teljes üzemidőben; tehát nem csak este 22 órától, hanem egész nap, kora reggeltől késő estig.

(amúgy én is lelkesen fotózom-videózom a történéseket a KöKin... :) )
www.flickr.com/photos/lovigabi/sets/72157625487446214/
www.flickr.com/photos/lovigabi/sets/72157626474150328/

eversmann (törölt) 2011.05.30. 00:52:22

Ezt aztán tényleg marhára fontos. Én mikor leszálltam a vonatról, akkor láttam hogy valami nem oké, nem jár a metró, busz van. Nem igazán tévedtem el, sőt senki nem tűnt eltévedtek, én elsőre jártam arra mióta így szét van durva, és megoldottam. Ez felesleges problémázás.
Inkább azon aggódjatok, hogy szétesnek a régi metró kocsik, aztán majd csak csúcsidőbe is 5-8-10 perc lesz a követési idő....

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2011.05.30. 01:32:05

Kicsit úgy érzem, hogy nem nagyon volt most téma, emiatt kötöttél bele egy olyan dologba, ami most normális és kulturált, bár biztos vannak hibái.

Sokszor látni a körúti villamospótláskor, hogy a BKV hiába teszi ki a nagy sárga táblákat, ott várják mellette a hülyék a villamost, mert arra nem képesek, hogy elolvassák, ami rá van írva. Itt is ez a helyzet. Egyértelmű, átlátható, még grafika is segíti a tájékozódást.

Ne haragudj, de aki ennyiből nem érti meg, hogy pótlóbuszok járnak, és arra hol kell felszállni, azzal nem sok mindent lehet tenni.

gergo1000 2011.05.30. 01:56:49

@teddyde:
Vicces vagy. Pont az ilyen hozzáállás miatt nem épült meg még az M0-s, és ezért nem haaldunk egyről a kettőre. Természetesen minden döntésnek van vesztese és nyertese. Egy normális országban a veszteseket kárpotolják. Persze abban igazad lehet, hogy nálunk a kárpotlás elmarad, de az is igaz, hogy a kárpotlást érdemlők is nagyon el tudnak szállni. Amúgy természetesen nem vagyok közlekedésmérnök és az ötlet is egy másodperc alatt született meg, úgyhogy ettől túl sok komolyságot várni se lehet.

gergo1000 2011.05.30. 02:06:34

@teddyde:
Megnéztem az adatlapod kiváncsiságból. Egy korábbi hozzászolásod egy másik blogban:
"
teddyde 2011.05.16 13:50:50
tisztelt Arcady! Lehet hőzöngeni, de este 10 előtt kár, addig lehet zajongani, akár az Ön ablaka alatt is, ha van rá engedély. Az utóbbi két hozzászólása 22 óra előtt született... Élvezze az ingyenkoncertet, vagy ha elköltözne én örömmel cserélek Önnel lakást."
Ennek fényében még "magyarosabb" a kommented. :)

ZBR 2011.05.30. 03:53:33

"ízléstelen sárga, narancssárga plakátokkal találkoznak"
Milyen a blogod háttérszíne? Ízléstelen fosbarnánál két árnyalattal világosabb. Én köszönöm.
Ezek a tájékoztatók, szín, betűtípus, layout dizájnstudió (méghozzá nem is rossz!) munkája. Csak úgy mellékesen. Egyébként a cél számít, nevezetesen, hogy figyelemfelkeltő legyen.

"A tájékoztatást a BKV szokás szerint minimálban nyomja"
Kifejezetten elvárás a tájékoztatókkal szemben, hogy keveset közöljenek. A sokat a birka nép nem tudja feldolgozni.

"És naná, hogy láttam két eltévedt turistacsoportot is."
Én is. Nem Kőkin voltak ugyan, hanem a Parlamentnél, de rohadtul keresték a zsinagógát. A BKV a hibás, mi?

"június 15. után nem csak hétvégente, hanem munkanapokon is lezárják a peront, mehetünk pótlóbusszal, ami durva lesz a reggeli tömegben."
Nincs iskola, egyetem is csak alaplángon. Ilyenkor a metró is ritkábban jár. Nem véletlenül keződdik pont ekkor.

"Viszont erről hallgatnak a táblák... "
Dalban mondják el?

"Bónuszként, pedig így néz ki a magyar tábla alja, olyan népi motívumokkal, mint a cigicsikk- és műanyagkanál-díszítés:"
A tábla felakasztását és kivégzését elrendeltük. Megengedhetetlen. (Köszönd dohányzó utastársaidnak.)

Ez a poszt index-címlap? Why?

fourgee 2011.05.30. 06:57:53

@Hímtag: "Ezek nem munkagépek, hogy szétba**ák az utat, meg ez csak 1-2 hónap lenne."

És szerinted a munkagépek vajon miért teszik tönkre az utat? Segítek, a tömegük miatt. Mint ahogy a buszok is. Nem tudom mekkora lehet egy busz, de biztosan 10 tonna körül van, vagy afelett. Ha minden busz tenne egy kitérőt arrafelé 1-2 hónapig, az pont elég egy olyan útnak, ami nem bírja.

@rosiegirl: "Nem tudom ez miért akkora dráma MINDEN EGYES alkalommal, ha végre csinálnak valamit az omladozó fővárosban???"

Hát a fenti írásban az utaztájékoztatás hiányosságai a téma. Nem az a baj hogy csinálnak valamit, hanem a körülmények. A tömeg az egy veszélyes dolog, a KöKin rengeteg ember megfordul, már csak ezért is fontos lenne egyértelmű, nagyméretű, többnyelvű tájékoztatást, irányjelző nyilakat kitenni. Meg nagyméretű térképeket, amin mindent meg lehet elsőre találni.

Képzeld bele magad egy helyzetbe, fizetsz 2 munkásnak hogy újítsák fel a lakásodat, amikor hazamész akkor látod hogy egy csomót söröztek, a munka lassan halad, rossz minőségű anyagokat használnak. És amikor szólsz, akkor azt mondják, hogy inkább örülnél hogy valaki ezt megcsinálja helyetted. :)

Embervad 2011.05.30. 07:05:36

pár hete a reptérbusz sem volt kiírva sehova kökin, a megállóban sem, ahol - mint kiderült - megáll. fél óráig keresgéltem, majdnem lekéstem a repülőt, de biztos én vagyok a lúzer, mert nem gondolom, hogy egy európai országban megáll egy busz egy megállóban, ahol nincs feltüntetve.. mi ez itt? nigéria?

fourgee 2011.05.30. 07:18:52

@Embervad: Na igen, a metrót is már rég ki kellett volna húzni a reptérig, csak sajnos a BKV nem tehet semmit, ők kizárólag üzemeltetnek, pénzügyekről, beruházásokról a főváros dönt.

M_R 2011.05.30. 07:41:13

Budimpest vagy ha úgy tetszik: Butapest:)

Lassan már Botswana is európaibb mint Magyarisztán...

nemecsek ernő áruló 2011.05.30. 08:18:02

Nem járok Köki felé, sőt metroval is ritkán, de így is tudtam, hogy pótlóbuszok lesznek gyakorlatilag egész nyáron Köki és a Határ út között - hogy lehet, hogy olyan, aki naponta arra jár, nem tudott róla?

Már az első bejegyzés se volt semmi, de ez innentől hivatalosan is hiszti-blognak van nyilvánítva.

eversmann (törölt) 2011.05.30. 09:40:46

@fourgee: igen, már rég ki kellett volna vinni a metrót a reptérig, a nagyvasúti kapcsolat is igen csak hiányzik, de ezt a sorozatot holnap reggelig írhatnánk, és akkor se lesz vége... szóval egyet értek veled.

De előbb gondolkodjunk el, hogy amit összeraktak négyes metró az valóban így kellett e, vagy talán jobban jártunk volna egy Karolina tervvel, talán kevesebbért. Ha érdekel, olvass utána. Más kérdés, hogy lassan a metrókocsikat vas árba se veszik be, annyira szarok.

Abban egyet értek, hogy az utastájékoztatás az balkáni. De ha ennek is utánaolvasol, akkor megtalálod a FUTÁR (és esetleg FUTÁR II.) projekteket, ami sok kérdésre válasz lehet az elégedetlenkedőknek....

Baldvogel 2011.05.30. 10:13:00

@ZBR: Látom nagyon véded a BKV-s tájékoztatást. Azért abban, gondolom, egyetérthetünk, hogy a) egy kis rajz/térkép/mifene sokat segíthetett volna abban, hogy mindenki számára érthető legyen, hol lehet felszállni a pótlóbuszokra, b) az angol szövegezést bízhatták volna hozzáértőre is, bár igaz, a hibás Hunglish már-már védjegye a BKV-nak.

Végül egy segítség: a "why" magyarul "miért", tehát legközelebb már ezt is használhatod a magyar nyelvű hozzászólásaidban.

Terézágyú 2011.05.30. 10:31:07

@Baldvogel:
"Azért abban, gondolom, egyetérthetünk, hogy a) egy kis rajz/térkép/mifene sokat segíthetett volna"

?? Hát ott van a táblán a kis rajz/mifene...!!!

Egyébként a prágai fotó butaság, mert egyáltalán nem látszik rajta, hogy azon aztán minden marhára egyértelmű...

pause 2011.05.30. 10:42:59

"Május 2-15. között minden hétköznapon 22.00-tól üzemzárásig a metrók Újpest-központ és a Határ út között közlekednek."
idezet a bkv oldalarol...csak nekem hianyzik onnan a honap megjelolese?mert en pl eszerint akartam hazamenni majus 17-en 22 ora utan a koki fele,es a hatar utnal szembesultem vele,hogy nem jar a metro csak addig,onnan busz.ami nekem hianyos az nem a kokis,hanem pl a nepliget utani megallokban levo tajekoztatas....hianya...

Baldvogel 2011.05.30. 10:45:18

@Terézágyú: Hopsz, valóban. Akkor kérem az a) pontot törölni. :-)

Adani 2011.05.30. 11:43:56

Teljes metrópótlózásnál azt kéne inkább kitenni a tájékoztatóban, h lehet ám vonattal is menni tovább a Nyugatihoz, ha valakinek nem a Határ úthoz megy, így csökkenthető a zsúfoltság. Nem kell feltétlen Kökin leszállni lehet a nyugatinál is és ott átszállni a metróra.

ZBR 2011.05.30. 13:57:55

@Baldvogel:
Ha a hunglish-sel van problémád, akkor miért nem azt írod a posztban!?

A hunglish egy kiejtés amúgy. Írásban maximum a british és a US english között lehet különbséget tenni, de lehet mondatokat írni úgy, hogy az a különbség se legyen észrevehető. Írásban van ezekután helyes meg helytelen és ahogy magyartalan is, úgy angoltalan is. Ez némileg helytelen, de leginkább "angoltalan".

Szóval mielőtt az olvasót kezded leoktatni az angol nyelv szépségeiről, valamint a BKV-t kritizálni emiatt, nem ártana tudni valamicskét angolul. Peace out.

Baldvogel 2011.05.30. 14:16:07

@ZBR: A Hunglish az angol és a magyar nyelv bármilyen keverése, nemcsak a kiejtésre vonatkozik, hanem a magyaros szerkezetek használatára is.
"Írásban maximum a british és a US english között lehet különbséget tenni, de lehet mondatokat írni úgy, hogy az a különbség se legyen észrevehető."
Ezt a mondatodat nem értem, sajnos, pedig magyarul írod.

Az olvasót (mármint Téged) nem oktattam "le" semmiből, mindössze némi iróniával szóvá tettem a "Why" szó modoros haszmálatát a magyar nyelvű közegben.
Amit igenis kritizáltam, az a BKV slampossága az idegen (angol) nyelvű megszólalásokban. Pl. jó lenne, ha a BKV, amilyen nagy cég, felfogadna egy angolul tudó személyt (mondjuk egyet, az ország egyetemein oktató rengeteg anyanyelvi közül), hogy fogalmazza meg rendesen a BKV üzeneteit. Ugyanis nagyon kínos, ha egy cég, amellyel a külföldi turisták ezrei találkoznak naponta, úgy szól a külföldihez, hogy "or by walk". Ez és az előző "by" előtti vessző csak a legkirívóbb hiba, az egész szövegből süt, hogy nem professzionális. Én ezt a szokásos magyar igénytelenségnek tartom a BKV részéről. Védeni persze lehet a hibás szöveget és a hozzáállást, de megvédeni aligha.

Adani 2011.05.30. 15:30:45

@Baldvogel:

Leginkább kiejtésekre használatos a hunglish kifejezés mikor angolul nem tudók próbálják az angol szavakatm agyarosan kiejteni. Gondolom a Big in Japan -> Bikicsunáj mindenkinek beugrik mint példa, de nem mai dolog ez, régen is volt már Send me now an SOS -> SZentmihályon presszó lesz, Gimme some of lovin' -> kiviszem a lavórt, meg Summer of 69 -> haverom whiskey-t hány féle hunglist. Vagy a már BKV akkor gondolom a csepeli HÉV szöbörbön réljvéj meg a plíz lív döszéftilin frí mindenkinek beugrik. Esetleg a Moszkva tér fájnál sztésön De valóban írásban is lehet hunglish és igen volt már rá példa, h a BKV-nál is jól ment pl. az Offis tiket.

Baldvogel 2011.05.30. 16:09:52

@Adani:
"Each country makes its own mistakes in a foreign language... The most frequent - though not the only - cause of these mistakes is interference from the learner's own language. In the case of Hungarian learners of English, we have called the language that arises Hunglish."

Problem English. A Practical Guide for Hungarian Learners of English. Susan Doughty és Geoff Thompson. Tankönyvkiadó, Budapest, 1987

A kiejtés csak egy vetülete annak, amit Hunglishnak hívunk. Írásban pl. úgy nyilvánulhat meg, hogy magyarból közvetlenül átültetett szerkezeteket vagy tükörfordítást használunk.

Adani 2011.05.30. 16:12:06

@Baldvogel:

Még régesrég a fél ország egy Yamada DVD lejátszó tükörfordításos magar leírásán röhögött pláne miután Bochkorék is felkapták a témát a rádióban. Rögtön az elején: DVD Player-ből DVD Játékos lett. :)

Baldvogel 2011.05.30. 16:30:14

@Adani: Ja igen, a játékos! "Ne tegye DVD-játékost viz mellett, például fürdõkád, mosdótál, konyha mellett, vagy a
nedves helyen vallamint az uszoda mellett."

Ennél még a BKV-angol is jobb. :-)

Adani 2011.05.30. 19:57:54

@Baldvogel:

Én ilyenekre emlékszem:
DVD-Játékosnak 3 vonalú földszintet érintő csatlakozóra van szüksége.

Ne tegye olyan helyre, a játékost ahol gyakran sétálnak az emberek (A Keleti közepére ne tedd ki, vagy épp Kökire :)

Ha szennyezett a lemez arca akkor sósavas oldattal törölje és vakolja

Meg ugye Windows Media Player is le lett fordítva Ablak Média Játékosnak

Meg is találtam:
m.blog.hu/bl/blogollo/file/yamada_dvd-jatekos.pdf

Az üt:
"Ne dugulja el szellőző lyukot. Gyártó utasítása szerint felszerelje"

De vajon hogyan kell egy lyukat felszerelni? Megkeresem a dobozban és felragasztom a játékosra?

petya.bacsi 2011.05.31. 11:11:36

A BKV honlapján nem szerepel - legalább is a fenti linken -, hogy hétköznap esténként sincs metró este 10 után Kökiről, hanem pótlóbuszokkal lehet eljutni a Határ útra.

Nem igazán értem, hogy miért nem lehet a metrót 11 után leállítani, hogy aki még épp mozgásban van, a megszokott módon haza tudjon érni. Az az 1 óra nem oszt nem szoroz...

Június közepétől - a fenti komment alapján - meg egész nap csak Határ útig fog közlekedni a metró. Képzelem milyen "profin" fogja a BKV megoldani a pótlást...
KÖKI
süti beállítások módosítása