Köki

Meguntam, hogy a köbánya-kispesti plázaépítést leginkább azok szívják meg, akiknek építik. Így hát indítottam egy blogot.

Kökiblog a Facebookon

Friss topikok

Linkblog

Akkor most ki miatt csúszik a metró? UPDATE

2011.08.26. 14:05 vakbottyan

A következő hírre Andrea hívta fel a figyelmünket a Facebookon. Bemásolom, de előtte még elmondom, hogy a lényege az, hogy a beruházó szerint a BKV a ludas a metró átadásának csúszása miatt. 

Íme az MTI hír, amit a Hír24 közölt le:

A KöKi Terminál kivitelezője, az R-Co Ingatlanforgalmazó Zrt. átadta a 3-as metró végállomásának munkaterületét szerdán a BKV-nak - közölte a beruházó az MTI-vel.

Mint írták, a közlekedési vállalat megtartotta a buszpályaudvar próbaüzemét, az utasok az üzletközpont megnyitásáig ideiglenes átjárón hagyhatják el a végállomást. A próbajáratok indításának tapasztalatai alapján a szakemberek csütörtökön döntik el, hogy mikor vehetik birtokukba az utasok az új feltételeknek megfelelő peronszakaszokat.

Bus Mariann, az R-Co Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI-nek azt mondta, a kivitelezés azon részével, amelyet az ingatlanfejlesztő vállalt, végeztek, ezért adták át a BKV-nak a területet üzemeltetésre. A peronok szélesítése, modernizálása, lefedése megtörtént, az utastájékoztató rendszerek kiépítse már a BKV feladata, de a két cég ebben is együtt fog működni. Innentől a BKV-n múlik, hogy mikor adják át a forgalomnak a peronokat.

A BKV szerint a jelenlegi készültség az írásban előre benyújtott követelményektől "igen távol áll". Szerintük kizárható, hogy csütörtökön újraindítsa a BKV a közlekedést a végállomáson, mert ha a készültségi szintet elérik is, a járművezetők és az utasok tájékoztatására, az átállásra néhány napra van szükség.

A Budapesti Közlekedési Központ kedden közölte, hogy határozatlan időre meghosszabbítja a vágányzárat a 3-as metró vonalán a Határ út és Kőbánya-Kispest végállomás között, mert a teljes vonalon való közlekedéshez a forgalomtechnikai feltételek a bevásárlóközpont építője által előzetesen vállalt augusztus 24-i határidőre nem biztosítottak.

A beruházó azt vállalta, hogy augusztus 24-ig átépíti a metróvégállomást, és új buszvégállomást alakít ki. Mivel a munkákkal nem végeztek, a cég kötbért fog fizetni a BKV-nak a megkötött szerződés alapján. 

 

UPDATE:

Friss ropogós a hír, hogy a BKV reagált a fenti közleményre. Az Indexről idézek:

 

Továbbra sincs átvehető állapotban a kőbánya-kispesti buszvégállomás, mivel alapvető hiányosságok tapasztalhatók – közölte a BKV.

Mint írták, a BKK és a BKV számára elsődleges szempont az utas- és közlekedésbiztonság. Ennek megfelelően az autóbusz-végállomás használatba vételének alapvető feltétele a kapcsolódó utak és gyalogosútvonalak korlátozásmentes használata, a gyalogos-átvezetések biztosítása, az építési forgalom korlátozása.

Az építő R-Co Zrt.-nek a BKV szerint biztosítania kellett volna augusztus 5-én a forgalomtechnikai buszpróba lehetőségét az új végállomás területén, de a beruházó az autóbusz-végállomás burkolatával, egyéb szerelési munkáival augusztus 24-re, a vállalt határidőre sem készült el teljes körűen.

Hiányos volt az út- és járdaburkolat, helyenként hiányzott a fugázás, míg máshol a többlet fugaanyag okozott jelentős porfelhőt. A peronokon állványok és felhalmozott építési anyagok találhatók, a végállomás utasforgalom lebonyolítására alkalmatlan. Mivel a teszt ideje alatt is folytak kivitelezési munkák, a próba nem lehetett teljes.

A végállomás üzembe helyezésének feltétele, hogy a végállomásra vezető három út mindegyike elkészüljön. A BKV tájékoztatása szerint viszont jelenleg csak a Lehel út felől bevezető út használható, sem a Vak Bottyán utca, sem a gyorsforgalmi út felé nem tudnak az autóbuszok elindulni, mert azok kivitelezése még el sem kezdődött. A Sibrik Miklós út-Vak Bottyán utca jelzőlámpás csomópont félkész állapotban működik, miközben az autóbuszok döntő többségének itt kell áthaladnia.

A közlés szerint a metró- és az autóbusz-végállomás közötti gyalogos-felüljáró közel áll az előírt készültséghez, de tiszta, korláttal elkerített gyalogosútvonalak nem vezetnek végig az építési területen, így a BKK és a BKV nem vállalja, hogy a kivitelezés alatt álló terület közepére utasokat szállítson.

A Budapesti Közlekedési Központ kedden közölte, hogy határozatlan időre meghosszabbítja a vágányzárat [1] a 3-as metró vonalán a Határ út és Kőbánya-Kispest végállomás között, mert a teljes vonalon való közlekedéshez a forgalomtechnikai feltételek a bevásárlóközpont építője által előzetesen vállalt augusztus 24-i határidőre nem biztosítottak.

A beruházó azt vállalta, hogy augusztus 24-ig átépíti a metróvégállomást, és új buszvégállomást alakít ki. Mivel a munkákkal nem végeztek, a cég kötbért fog fizetni a BKV-nak a megkötött szerződés alapján.

A bejegyzés trackback címe:

https://koki.blog.hu/api/trackback/id/tr523180786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atkakukac 2011.08.26. 15:28:30

Abból is látszik a haladás, hogy (nem tudom mióta) a metró a régi felállás szerint a szélső (köki-re vezető) vágánynál veszi fel a városba tartó utasokat - tehát a vágányzár tényleg megszűnt, jelenleg "állomászár" van :)

Egyébként a fenti két hírből én annyit tudok összelegózni, hogy a BKV nem fogalmazta meg elég pontosan, hogy mit is szeretne aug. (20)-24-ig, a kivitelező meg csak annyit csinált meg amit a jogászok kikapartak a leírásból (tehát a lehető legkevesebbet).
Így mi történik? Az ügyben döntéshozó kollegáknak továbbra is hűti a seggét az audi, mert a dolgukat elvégezték. Mi meg továbbra sem utazhatunk normális(abb) körülmények között. Úgy elbeszélgetnék ezekkel a szerencsétlenekke...

G_P 2011.08.26. 15:41:01

Reméljük a legjobbakat.

Tudja valaki, hogy mi lesz a Sibrik felüljáró korlátjával? Durvábban néz ki, mint egy forráshiánnyal küszködő szibériai városka hídja.

2011.08.26. 16:03:44

Akkor én nem vagyok jogosult kötbérre, mert nem tudom használni a metrót? Ahogy a csávó megnyerte a pert a sztrájk miatt, ezt is meg lehetne.

bögyike 2011.08.26. 16:32:41

Az a baj,hogy szerintem nem lesz belőle semmi,hisz a bkv-nak honnan lenne rá pénze?Úgy széthordták már a céget,hogy csak na.Gondolták találtak 1 nagy m@rhát,aki majd helyettük rendbe tesz mindent,és most jól ráfaragtak erre is.Pedig ez a Köki már tényleg durva volt.....most meg még durvább a Határ úti rész :}}

Takacs666 2011.08.29. 10:07:11

A legjobb hogy egymásra mutogatnak a cégek ki mit nem csinált meg a kulcsa az egésznek ott volt hogy a Ferihegyi gyorsforgalmi út bekötése valóban nincs még megkezdve se!Tehát nem a BKV szarakodik kivételesen!Egyébiránt ahogy megépítették azokat a mélygarázs lehajtókat a híd alá a gyorsforgalmi út mellé már akkor hónapok óta lehetett látni hogy bizony ebből semmi nem lessz ugyanígy ilyen formában ezeket fizikailag képtelenség bekötni a gyorsforgalmi útba!Nem is fogják tudni....Nem is igazán érthető hogy azzal a két mélygarázs bekötéssel ott mit szeretnének..egyik kihajtás másik behajtás?Hogyan?És közvetlenül egy gyorsforgalmi útba belekötni őket?Értelmesek...Ja ugyebár a sibrik felüljáró hídról ne beszéljünk katasztrófális és életveszélyes azt a hidat nemsokára kénytelenek lessznek lezárni ha nem kezdik el felújítani teljesen.A környék úthálózata sehogy sem áll még igazából csak az aszfalozás napokig tartana a környéken.Szerintem örülnek ha novemberre megnyitnak és készen lessznek.
KÖKI
süti beállítások módosítása