A következő hírre Andrea hívta fel a figyelmünket a Facebookon. Bemásolom, de előtte még elmondom, hogy a lényege az, hogy a beruházó szerint a BKV a ludas a metró átadásának csúszása miatt.
Íme az MTI hír, amit a Hír24 közölt le:
A KöKi Terminál kivitelezője, az R-Co Ingatlanforgalmazó Zrt. átadta a 3-as metró végállomásának munkaterületét szerdán a BKV-nak - közölte a beruházó az MTI-vel.
Mint írták, a közlekedési vállalat megtartotta a buszpályaudvar próbaüzemét, az utasok az üzletközpont megnyitásáig ideiglenes átjárón hagyhatják el a végállomást. A próbajáratok indításának tapasztalatai alapján a szakemberek csütörtökön döntik el, hogy mikor vehetik birtokukba az utasok az új feltételeknek megfelelő peronszakaszokat.
Bus Mariann, az R-Co Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI-nek azt mondta, a kivitelezés azon részével, amelyet az ingatlanfejlesztő vállalt, végeztek, ezért adták át a BKV-nak a területet üzemeltetésre. A peronok szélesítése, modernizálása, lefedése megtörtént, az utastájékoztató rendszerek kiépítse már a BKV feladata, de a két cég ebben is együtt fog működni. Innentől a BKV-n múlik, hogy mikor adják át a forgalomnak a peronokat.
A BKV szerint a jelenlegi készültség az írásban előre benyújtott követelményektől "igen távol áll". Szerintük kizárható, hogy csütörtökön újraindítsa a BKV a közlekedést a végállomáson, mert ha a készültségi szintet elérik is, a járművezetők és az utasok tájékoztatására, az átállásra néhány napra van szükség.
A Budapesti Közlekedési Központ kedden közölte, hogy határozatlan időre meghosszabbítja a vágányzárat a 3-as metró vonalán a Határ út és Kőbánya-Kispest végállomás között, mert a teljes vonalon való közlekedéshez a forgalomtechnikai feltételek a bevásárlóközpont építője által előzetesen vállalt augusztus 24-i határidőre nem biztosítottak.
A beruházó azt vállalta, hogy augusztus 24-ig átépíti a metróvégállomást, és új buszvégállomást alakít ki. Mivel a munkákkal nem végeztek, a cég kötbért fog fizetni a BKV-nak a megkötött szerződés alapján.
UPDATE:
Friss ropogós a hír, hogy a BKV reagált a fenti közleményre. Az Indexről idézek:
Továbbra sincs átvehető állapotban a kőbánya-kispesti buszvégállomás, mivel alapvető hiányosságok tapasztalhatók – közölte a BKV.
Mint írták, a BKK és a BKV számára elsődleges szempont az utas- és közlekedésbiztonság. Ennek megfelelően az autóbusz-végállomás használatba vételének alapvető feltétele a kapcsolódó utak és gyalogosútvonalak korlátozásmentes használata, a gyalogos-átvezetések biztosítása, az építési forgalom korlátozása.
Az építő R-Co Zrt.-nek a BKV szerint biztosítania kellett volna augusztus 5-én a forgalomtechnikai buszpróba lehetőségét az új végállomás területén, de a beruházó az autóbusz-végállomás burkolatával, egyéb szerelési munkáival augusztus 24-re, a vállalt határidőre sem készült el teljes körűen.
Hiányos volt az út- és járdaburkolat, helyenként hiányzott a fugázás, míg máshol a többlet fugaanyag okozott jelentős porfelhőt. A peronokon állványok és felhalmozott építési anyagok találhatók, a végállomás utasforgalom lebonyolítására alkalmatlan. Mivel a teszt ideje alatt is folytak kivitelezési munkák, a próba nem lehetett teljes.
A végállomás üzembe helyezésének feltétele, hogy a végállomásra vezető három út mindegyike elkészüljön. A BKV tájékoztatása szerint viszont jelenleg csak a Lehel út felől bevezető út használható, sem a Vak Bottyán utca, sem a gyorsforgalmi út felé nem tudnak az autóbuszok elindulni, mert azok kivitelezése még el sem kezdődött. A Sibrik Miklós út-Vak Bottyán utca jelzőlámpás csomópont félkész állapotban működik, miközben az autóbuszok döntő többségének itt kell áthaladnia.
A közlés szerint a metró- és az autóbusz-végállomás közötti gyalogos-felüljáró közel áll az előírt készültséghez, de tiszta, korláttal elkerített gyalogosútvonalak nem vezetnek végig az építési területen, így a BKK és a BKV nem vállalja, hogy a kivitelezés alatt álló terület közepére utasokat szállítson.
A Budapesti Közlekedési Központ kedden közölte, hogy határozatlan időre meghosszabbítja a vágányzárat [1] a 3-as metró vonalán a Határ út és Kőbánya-Kispest végállomás között, mert a teljes vonalon való közlekedéshez a forgalomtechnikai feltételek a bevásárlóközpont építője által előzetesen vállalt augusztus 24-i határidőre nem biztosítottak.
A beruházó azt vállalta, hogy augusztus 24-ig átépíti a metróvégállomást, és új buszvégállomást alakít ki. Mivel a munkákkal nem végeztek, a cég kötbért fog fizetni a BKV-nak a megkötött szerződés alapján.