Köki

Meguntam, hogy a köbánya-kispesti plázaépítést leginkább azok szívják meg, akiknek építik. Így hát indítottam egy blogot.

Kökiblog a Facebookon

Friss topikok

Linkblog

Kutyabarát lesz-e a KÖKI Terminál?

2011.08.16. 13:30 vakbottyan

Találtam egy vicces kérdést a gyakorikérdések.hu-n, "Szabad-e kutyával bemenni az Aréna Plázába". Úgyhogy ezen elgondolkoztam én is, ha már ugye KÖKI és ha már pláza a téma itt is. Vajon lehet-e majd kutyát vinni a KÖKI Terminálba? Szólnak érvek a dolog ellen és mellett is, de a legérdekesebb az egészben az, hogy most éppen olyan a helyzet állása, hogy a Terminál még nincs kész teljesen, viszont mostanra már kiderült, hogy a leendő üzemeltetők, talán néha, talán gyakrabban, de olvassák ezt a blogot és a kommenteket is. Szóval használjuk ki ezt a helyzetet, és hallassuk a nép szavát a kommentekben.

Magyarországon általában kutyákat olyan helyekre engednek csak be (most plázákról beszélek), ahol van állateledel üzlet, mint például az Arénában. De ilyen helyekre is csak táskában, vagy ölben szabad bevinni a jószágot, ami nagyjából be is határolja, hogy mekkora állatról lehet szó, komondorról például nem, mert annak kilógna a feje meg a hátsó lába a retikülből.

A kérdés persze az, hogy miért ne lehetne olyan helyekre is besétálni legjobb barátunkkal, ahol történetesen nincs állateledel bolt. (Azt egyébként még nem tudom, hogy a Terminálban lesz-e.) Az érveket és az ellenérveket nagyjából ismerjük. A mérleg egyik serpenyőjébe az kerül, hogy Magyarország nem éppen kutyabarát ország, pedig azok helyek, ahová beengedik a négylábú cimboráinkat is, nem feltétlenül vannak tele bokáig érő kutyaszarral és az ilyen helyeken nem is mindennaposak a kutyatámadások (amik amúgy jellemzően saját kerten belül, saját családtag ellen történnek, de ez másik sztori.) A másik serpenyőben viszont azt találjuk, hogy a hazai kutyatartók egy része nem a kultúráltságáról híres, és emiatt nem kísérhet a pláza folyójóin minden gazdit meg Morzsikát hat biztonsági őr meg a takarítószemélyzet kislapáttal felszerelkezve.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://koki.blog.hu/api/trackback/id/tr73147247

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 90 százalékos lehet nyitáskor a KÖKI 2011.08.16. 18:06:33

A fejlesztő vĂĄrakozĂĄsai szerint 90 szĂĄzalĂŠkos telĂ­tettsĂŠget ĂŠrhet el a nyitĂĄsra a KÖKI TerminĂĄl bevĂĄsĂĄrlĂłkĂśzpont. A szeptemberi nyitĂĄst tervező plĂĄza jelenleg 80 szĂĄzalĂŠkos bĂŠrbeadottsĂĄggal rendelkezik. Az ĂŠpĂźletben lĂŠvő irodĂ...

Trackback: Így tarthat otthon állatot! Mikor jelenthet fel a szomszéd? 2011.08.16. 18:00:14

Milyen jogaink és kötelességeink vannak, ha állatot tartunk a lakásunkban vagy családi házunkban? Nem árt a törvényeket pontosan ismerniük sem az állattartóknak, sem pedig azoknak, akiknek meggyűlt már a bajuk a szomszéddal annak kis ke...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.08.16. 18:17:25

Én szinte mindenhova viszem magammal a kutyámat... Mielőtt bemegyek egy boltba, vagy egy kávézóba, étterembe, mindig megkérdem, hogy éri-e kutyával bemenni. Ha nemleges a válasz, udvariasan megköszönöm, és keresek egy olyan helyet, ahova beengednek.

Szerintem az is baj, hogy sok kutyatulajdonos megsértődik, ha valahol nem szívesen látják a kis kedvencével. Én tudomásul veszem és megértem, ha valahova nem mehetünk be, vagy valaki fél a kutyámtól, de jellemzően rövid keresés után találok "kutyabarát" üzletet, ahol szívesen látnak minket.

És amellett sem mehetünk egy szótlanul, hogy sok gazdinak rettenetesen neveletlen, ugatós, bepisilős, harapós kutyája (csivavától a pitbullig) van, ami nem a kutyák hibája, hanem a nemtörődöm gazdáké. És jellemzően az ilyen gazdák a legtenyérbemászóbb modorúak.

Bocs a hosszú kommentért.

caymanos 2011.08.16. 19:32:36

De hát boltba, kávézóba, étterembe nem való kutya, miért akarod bevinni oda?
Vagy csak teszteled a helyeket, az más.
Templomba, könyvtárba is szoktad vinni?

Marianka55 2011.08.16. 19:35:46

@caymanos: miért nem való? Igen, mindenhova magammal viszem

2011.08.16. 19:57:01

@immortalis: Szívemből szóltál.
Mi is visszük mindenhova a kutyát, egyedül élelmiszer áruházba nem bár halottam aki oda is, nem mintha egy 4 kg-os kiskutya egy hordozóban több kockázattal járna mint egy TBC-s, büdös, csöves.
Szerencsére több a kutyabarát hely, a tapasztalatom alapján.
Az ugatós, bepisilős kutyák tényleg sok kellemetlenséget tudnak okozni, a miénk is olyan volt, de elvittük a Cerberos kutyaiskolába és pár hét alatt hihetetlen változáson ment át. ( még külön díjat is nyert a suliban mint a legnagyobb változást mutató kutya :) ) Tiszta szívből ajánlom őket mindenkinek, mert nagyon profik!
Az, hogy kutya hova való és hova nem, szerintem erősen méret és neveltetés függő...

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2011.08.16. 20:15:28

Kocsmázni, kávézóba, múzeumba mi is visszük. A vendéglátóhelyeken pár alkalom után megkedvelik a kutyákat, mikor látják, hogy a vendégek hogy prüntyögnek velük, s isznak még egy sört. :-)

Becs 2011.08.16. 20:30:01

Azt hiszem, az fontos, hogy a kerekesszékkel lehessen közlekedni, de a kutyák aztán tényleg nem valók a városba. Kivéve persze a bombakereső és a vakvezető kutyát...

caymanos 2011.08.16. 20:39:00

@KárászAti: úgy van, neveltetés függő, ki erőlteti rá a kutyáját másokra, akik esetleg nem is kedvelik a kutyát, mert allergiások, vagy félnek

a méret pedig nem számít annak, aki fóbiás

ezt kéne felfogni a kutyásoknak, vannak, akik nem szívesen esznek egy helyiségben kutyával, mert más a neveltetésük

@Becs: Így van, az éttermek egy részét még mindig nem lehet akadálymentesen használni, kutyát sokkal könnyebb beengedni, és a gazdájának hízelegni

szánalmas

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2011.08.16. 21:03:33

Én spec. nem ragaszkodom hozzá, hogy mindenhová magammal vigyem a kutyámat, de szimpatikusabbak azok a helyek, ahova beengedik őket. Viszont ha már olvassák a tulajok: egy mozi azért mégiscsak kéne.

lutria 2011.08.16. 21:24:19

Számomra meg az a furcsa hogy a Balatonban meg a Velencei-tóban mindenhol tilos kutyát fürdetni,-nyilván a "szaros" hátsójuk miatt-,viszont akkor mi van a halakkal,kacsákkal,hatyúkkal stb.amelyek konkrétan bele is csinálnak a vizbe és lehet hogy jóval fertőzőbbek mint az állatorvosi felügyelet alatt álló házikedvencek.

Alapvető élelmiszer 2011.08.16. 22:07:36

Axióma, hogy kutya városba (nem kertes házba) nem való. Nem tudom megérteni, amikor félborjúnyi dán dogot vagy pitbullt cipelnek le a lépcsőházba. Ez nem állatkínzás?

Metál -e a bimetál? 2011.08.16. 22:23:06

a sok kutyatulajdonos meg majd jól meglepődik ha közel lép hozzám a dög és jól lefújom paprikasprével...

Metál -e a bimetál? 2011.08.16. 22:46:09

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe n.: nem, mert félek tőlük. sok ilyen ember van, de a kutyatulajok ezt nem tudják felfogni, tisztelet a kivételnek.

kacsa. 2011.08.16. 23:22:39

@caymanos: Utazáskor (pl. nagyszülőkhöz) nem komoly, de probléma, hogy mi legyen a kutyával, ha megállunk valahol enni, vásárolni stb. Az autóban nem hagyhatjuk, kikötni nem szeretem.

Több esetben ért már embertársaimtól kellemes meglepetés: kerthelyiséges vendéglőben felajánlották, hogy akár az épületbe is bevihetjük (nem éltünk vele), máshol kérés nélkül hoztak neki egy tál vizet, a minap kutyakompatibilis vonatfülkét kerestünk és egy allergiás hölgy felajánlotta, hogy inkább átül ő egy másikba, mert neki könnyebb stb. A szabályok gyakran hülyék, de az emberek szintjén nincs minden veszve ;)

@lutria: Elvileg csak bizonyos helyeken van tiltva a kutyaúsztatás, csak ez lefedi a part jelentős részét. A Balatonon találtunk egy olyan strandot, ahol rugalmasak voltak: mi nem vittük be a strandolásra elkerített részre, távolabb vittük be úszni, ők meg beengedtek... de kaptak egy ÁNTSZ ellenőrzést, így most már oda sem vihetjük :(

@Metál -e a bimetál?: Sok ember félelmet kelt bennem, mégsem fújom le őket. Ha félsz tőlük, inkább kérd meg egy ismerősödet, akinek barátságos a kutyája, hogy segítsen.

Amiel 2011.08.17. 00:22:55

Nekem egy kis szépségszalonom van (csak kézápolással foglalkozunk), de természetesen hozhatják a kutyusokat a gazdik. Nekem is van, néha be is viszem. A tapasztalat az, hogy inkább csak a kis/közepes testű kutyákat hozzák és nincs velük gond. Van nekik bent itató és kutyajáték, de többnyire alszanak :)
Jó lenne, ha több helyre mehetnének be a kutyák, mert így azért eléggé be van korlátozva az ember, ha a kedvencével akar valahova menni.

QTI 2011.08.17. 06:15:53

@Metál -e a bimetál?:
Nem kaptál még ki a rosszaságodért. Ne tedd azt a lefújást.... Hallgass rám.

Erdőtársulás 2011.08.17. 07:18:12

És aligátorteknőst mikor lehet végre bevinni? Nem gondolom, hogy szeret plázázni, de nem tudok megválni tőle egy percre sem.

Pizsi16 2011.08.17. 08:02:57

Nekünk vizslánk van,de olyan kajla, hogy nem mernék bemnni vele ey áruházba, mert se enni, se vásárolni nem tudnék miatta.
Ismertem olyan óriási rotit akit a gazdi leültett az ABC elé, nem kötötte ki és addig ott ült vigyázva amíg a gazdi ki nem jött a boltból és nem mondta, hogy mehetünk.
A kicsi seggtörlő kutyák néha sokkal hülyébbek a nagy testüketől. pl. minden ok nélkül ugatnak, támadnak.stb...

bálnalovas 2011.08.17. 09:32:25

@Metál -e a bimetál?:
Ha a kutya meg akar támadni, nem lesz időd a sprayt elővenni, ha nem, akkor meg minek fújnád le?
Nehogy egyszer kifogj egy kevesebb humorérzékkel megáldott kutyást és az indokolatlan lefújás után mentőhelikopteren hagyd el a helyszínt.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.08.17. 15:58:15

@KárászAti: Nekem egy angol bullterrierem van, cca 30 kiló... Nem annyira férne be egy hordozóba, viszont ügyesen jön mellettem pórázon, bárhol. Voltunk már együtt fotókiállításon is, ahol a teremőr néni imádta.
@Metál -e a bimetál?: szerintem ezt velem és az én kutyámmal jobb, ha nem próbálod meg. :)

caymanos 2011.08.19. 09:24:55

@Marianka55: igen, viszed mindenhová. Jó, és olyankor mi van, ha étteremben fingik például, vagy felöklendez valamit, szoktak ilyet a kutyák, a tiéd is.
(hacsak nem rajzolt, vagy plüss)

Marianka55 2011.08.20. 08:37:53

@caymanos: Ezeket a dolgokat az emberek ugyanúgy megteszik..őket se engedjük be? Az más kérdés, hogy a kutya gyomra 2 óra alatt feldolgozza az eledelt és nem szokott öklendezni...de ha valami probléma van ki is lehet vele menni (még nem volt)...

Cr 2011.08.22. 09:48:02

@immortalis: Én is simán lefújok bármilyen kutyát, ha a nadrágomhoz ér, meg ugat rám és úgy vélem, hogy meg akar támadni.
Keménykedünk, keménykedünk? Húzzál ki a pusztába a dögöddel, a városban elég, hogy autókat szagolunk. Annak legalább néha hasznát is lehet venni, nem úgy, mint az ugató rohadékjaitoknak, akiktől nem lehet pihenni.

wolfclaw · http://wolfclaw.blog.hu/ 2011.08.22. 17:18:37

@Metál -e a bimetál?: @Cr: Ti meg azért vagytok kemények, mert spray van a kezetekben és azt hiszitek hogy mekkora nagy arcok vagytok. Nektek nem kell állat, mert ti magatok akkora barmok vagytok, hogy legelni mehetnétek a rétre. Úgyis csak ahhoz van agyi kapacitásotok. a kutya csak akkor támad, ha ingerlik vagy rosszul van nevelve. Titeket úgy tűnik szintén nem neveltek, csak megszültek.

Cr 2011.08.23. 08:41:05

@wolfclaw: Nem, nem vagyok kemény kisember. Szerintem a városba nem való a kutya. Aki kutyát tart a városban (főleg nagytestűt), úgy, hogy közben nincs valódi fontos funkciója, ami miatt muszáj (vakvezető, bombakereső), akkor simán állatkínzás az egész. Nekem senki ne mondja, hogy normális dolog lakásban meg aszfalton kutyát tartani, mert körberöhögöm.
Az pedig, hogy mi számít a kutyánál ingerlésnek, azt nem tudhatom, de elég rálépni a lábára vagy elég egy rossz mozdulat és képesek támadni, engem már harapott meg kutya, azóta nem hiszek a magadfajta "állatbarátoknak". Elhiszem, hogy téged nem bánt.
Szájkosár és póráz kell a kutyára, ez a törvény. Ha ezt betartod, akkor a kutya nem lesz még boldogabb a városban (max te, hogy birtokolhatod a kutyádat), de legalább kevesebb baj lesz a kutya miatt.
Az ugatás a legidegesítőbb, az amúgy is zajos városban az egyik legrosszabb dolog hallgatni a kutyákat.
Engem neveltek amúgy, szerintem te magadból indulsz ki kisember.
Amúgy meg barom a jó kurva anyád, az.

wolfclaw · http://wolfclaw.blog.hu/ 2011.08.23. 08:55:01

@Cr: Nos, a hozzáállásod alapján téged a fingás is idegesítene. Az autók zaja és a kutyaugatás párba állítása arra utal, hogy valószínűleg soha nem volt állatod amiről megfelelően gondoskodtál volna. A kisemberezés azt mutatja, hogy valószínűleg egy nagydarab izomagy vagy akitől nekem esetleg félnem kellene. Levernél mint vak a poharat, és után jókat röhögnél. Megteheted, de attól még nem foglak tisztelni. Ja és bocsánat, nem vagy barom. Az is értelmesebb nálad! Az anyázásért meg szívem szerint vasalt bakancsos lábbal ugrálnék a fejeden, de inkább visszafogom magam mert még annyit kapnék érted mint egy emberért.

Cr 2011.08.23. 13:49:47

@wolfclaw: A fingás téged is idegesít, ha ember vagy és ott vagy a közelben, főleg zárt térben, az orrod alá. Ebből látszik, hogy te nem vagy civilizált, mifelént nem finganak az emberek egymás orra alá. Látszik, hogy hol nőttél föl....
A városban két nagy zaj van, amit hallani lehet, így a mi házunkban is, az egyik a kutyaugatás, a másik az autók zaja. Természetes, hogy ezt a kettőt emlegetem, mivel évtizedek óta ezt a kettőt hallom leginkább. Természetesen nincs állatom, amiről gondoskodni kellene, nem is volt, mivel mindig is városi voltam és ebben semmi szégyellnivalót nem látok. Abban már sokkal többet, amikor valaki a hobbija miatt tart állatot otthon, amivel az állatot is kínozza (mivel nem való lakásba egy állat, főleg nem kutya) és sok esetben a szomszédai életét is keseríti.
A kisemberezés arra volt válasz, hogy te is baromnak hívsz. Ehhez te kicsi vagy, egy kibaszott nagy senki, akit az anyja nem nevelt meg eléggé ahhoz, hogy illedelmes dolgok hagyják el a mocskos pofáját. Ez a te problémád amúgy, nem az enyém. Én a magadfajta kis senkikkel szoktam csak alpári módon beszélni, mert abból ért a magadfajta kis szutyok szőrös-kutyás proletár.
Na ne fogd vissza magad, találkozz velem, ha van kedved, aztán meglátjuk, hogy mennyire vagy bátor élőben barmozni, te kis senki. Akarod? Kívánod? Tényleg? Írj egy levelet és megmutathatod, milyen kemény vagy. Hajrá.

wolfclaw · http://wolfclaw.blog.hu/ 2011.08.23. 14:09:05

@Cr: Ok, kezdjük előről hátha sikerül emberi módon beszélnünk. A fingást azért említettem, mert a kutyaugatás is legalább akkora hatásfokú zavarforrás mintha valaki elfingja magát. De senki nem beszélt zárt térről. Nem is értem miből következtetsz arra, hogy én hol nőttem fel. Mivel gondolom olyan városban élsz ahol se metró, se villamos így valószínűleg nálatok csak ez a két zajforrás létezik hiszen se nem építenek, se nem bontanak semmit. Vannak olyan kutyák, amiket lehet lakásban tartani bár tény, hogy nem ideális környezet nekik. Ettől függetlenül ez még nem állatkínzás a szó hagyományos értelmében. Ennyi erővel jelentsd fel a szomszédodat csendháborításért mert a kutyája túl nagy mértékben zavarja a nyugalmadat. Azért hívtalak baromnak mert baromságokat írtál. Annak jobban örültél volna ha szimplán lehülyézlek? Képzeld el engem megtanítottak a kultúrált viselkedésre, ez abból is látszik, hogy én nem szajháztam le az anyádat. Én irogassak neked levelet? Miért is? Tán te vagy a Jóisten és térdre kellene borulnom előtted? megint csak keménykedsz, de se a tiszteletet, sem az udvarias viselkedést nem ismered. Ha én senki vagyok neked, akkor minek ugrálsz? Még a végén infarktusod lesz. Ér annyit ez az egész? Aztán a temetéseden majd kit fognak hibáztatni? Senkit :)

Cr 2011.08.23. 16:08:02

@wolfclaw:
"A fingást azért említettem, mert a kutyaugatás is legalább akkora hatásfokú zavarforrás mintha valaki elfingja magát."

Neked halláskárosodásod van? Mert csak akkor tudom elképzelni, hogy ezt komolyan mondod. Vonyító, megállás nélkül ugató, éjjel is csaholó kutyát nyilván még nem láttál és nem is hallottál arról, hogy ilyen létezne, ugye? Nálunk az egész lakóközösség szívja meg azt, hogy van egykét hozzád hasonló "kutyabarát" aki azért, hogy az aszfalton meg a betonkockában lehessen társa, minket kínoz ezzel. Mit játszod a tudatlant? Tényleg a fingáshoz hasonlít az, hogy több ember, köztük gyerekek nem tudnak aludni? Te most provokálsz? Neked egyszer úgy be fogják ezért baszni a pofádat, hogy majd téged kell temetni.

"De senki nem beszélt zárt térről."

Nem vagyok senki.

"Nem is értem miből következtetsz arra, hogy én hol nőttem fel."

Nem is értem, miért következtetsz TE az én beírásom alapján bármire, hogy én hol vagyok, milyen vagyok, stb.

"Mivel gondolom olyan városban élsz ahol se metró, se villamos így valószínűleg nálatok csak ez a két zajforrás létezik hiszen se nem építenek, se nem bontanak semmit."

Az építés és bontás ideiglenes. Nem tart másfél évtizedig, mint egy rohadék kutya élete. Metró van, de tudod az a föld alatt robog, ott meg rajtad kívül más nem lakik. A villamos meg messze van tőlem. Megvan?
Szóval nyugodj bele, az autók vannak meg a szarházi emberek rohadt kis kutyái. Igen, ez a kettő zajforrás. Verheted a segged a földhöz, akkor is ez van.

"Vannak olyan kutyák, amiket lehet lakásban tartani bár tény, hogy nem ideális környezet nekik."

Ja. Lehet téged is egy méterszer egy méteres cellában tartani, bár tény, hogy nem ideális környezet.

"Ettől függetlenül ez még nem állatkínzás a szó hagyományos értelmében."

Az se, ha téged kis cellába teszünk. Kapsz enni, sőt, néha sétáltatnak is. Szóval, a szó hagyományos értelmében nem kínzás, nem lesz fizikai sérülésed. Érted...

"Ennyi erővel jelentsd fel a szomszédodat csendháborításért mert a kutyája túl nagy mértékben zavarja a nyugalmadat."

Bocs, nyugalmUNKat!
És igen, tettünk feljelentést, sajnos kevés sikerrel. Egy szomszéd már viszont mérget használt, annak több sikere volt :)

"Azért hívtalak baromnak mert baromságokat írtál."

Szerintem te írsz baromságokat.

"Annak jobban örültél volna ha szimplán lehülyézlek?"

Itt egyedül te vagy hülye, az olyan szövegeiddel, hogy a fingás olyan idegesítő, mint a több háznyi embert álmából fölverő kutyaugatás. Körberöhögnek téged apukám, annyira idióta vagy. Nézz már magadba.

"Képzeld el engem megtanítottak a kultúrált viselkedésre, ez abból is látszik, hogy én nem szajháztam le az anyádat."

Ja, te csak kutyát tartasz. A többiek, akik meg élni szeretnének, azok meg mind hülyék meg barmok. Értem én. Tényleg megtanítottak, ja

"megint csak keménykedsz, de se a tiszteletet, sem az udvarias viselkedést nem ismered. Ha én senki vagyok neked, akkor minek ugrálsz? Még a végén infarktusod lesz. Ér annyit ez az egész? Aztán a temetéseden majd kit fognak hibáztatni?"

Te keménykedsz itt, de közben röhejes vagy. Látja ezt mindenki.

wolfclaw · http://wolfclaw.blog.hu/ 2011.08.23. 20:05:43

@Cr: Na jó, látom nálad beakadt a lemez. Arra próbáltam rávilágitani,hogy agyonverheted, megmérgezheted, csinálhatsz bármit. Tedd, aztán legfeljebb állatkínzásért feljelentenek. A kutya nem azért vonyít, és ugat hogy nektek rossz legyen hanem mert kutya! Nem tudom, hogy képben vagy-e de pl. a kisgyerek sem azért sír és üvölt, hogy titeket a legmélyebb álmotokból felbasszon! Nem azokat hülyéztem le, akik élni akarnak és zavarja esetleg a kutya a szomszédban hanem azokat az agyatlan faszokat mint te, akinek van a hasznos kutya meg a haszontalan. Igen, idióta vagyok hogy egy olyan agyatlan barmot akarok meggyőzni akinek a lábmérete = az IQ-jával.

Cr 2011.08.24. 09:02:30

@wolfclaw: Nálad akadt el valami, srác.
A városban, főleg a belvárosban nincs értelme kutyát tartani, pont azért, amit te is írsz, mert MIVEL KUTYA, ezért ugat. Nem való közénk, fölfogod? Ez nem puszta, tanya, falu. Itt nincs keresnivalója. És ha a seggfej gazdit nem lehet megkérni, hogy kussoltassa el a kutyát (vannak módszerek, ha akarnák, megtehetnék ugyebár) akkor kénytelenek vagyunk mérgezni, hogy ne a kutya mérgezze (mivel kutya, igen) a mi életünket, hogy védekezzünk a zajártalom ellen, ami másfél évtizedig egyáltalán nem vicces. Fölfogod, hülyegyerek?
Ja, nincs 116-os lábam, ha akarod méregetheted, ha ennyire nagy szakértő vagy. Na takarodj.
Agyatlan fasz a jó kurva anyád.

TH 2011.08.29. 11:10:32

@Alapvető élelmiszer: jaja, ez egy TÉVES axióma.

@Cr: annyit kéne felfogni, hogy sokan tudnak normálisan tartani kutyát városban is, és akkor az nem kínzás sem embernek, sem kutyának. Persze a belváros közepe valóban nem a legjobb hely hozzá, de ahol van elegendően nagy terület, ahol a kutya mozoghat, akkor ott már érdemes és lehet is kutyát tartani.

TH 2011.08.29. 11:15:33

És a posztra válaszul: igen, tök jó lenne, ha minél több plázába beengednének kutyákat is (igen, pórázon természetesen vagy kosárban/táskában). Ha valakinek meg a kutyája nem szobatiszta, akkor lehet a kedves tulajjal kifizettetni a takarítás költségeit, meg kirúgdosni a kutyájával együtt.

gro.cric0N 2011.08.30. 15:52:43

Nem a kutyást kell megkérdezni, hogy ő hogy látja, hanem a szomszédait kell, a kutyaugatás hallótávolságában megkérdezni, hogy ők valóban kultúráltnak tartják-e a kutyatartást, nem pedig csak a tulaj érzi annak...
Azért a legtöbb, nem kutyás ember nem örül, ha pl élelmiszerrel kapcsolatos üzletbe beengednek kutyát... de akár máshová is, nekem pl a ruha, ami kutyaszőrös, az duplán koszos, így pl egy ruhaboltba, ahová beengedik a kutyásokat, eleve be se megyek, undorodom majd a termékektől, nincs értelme

TH 2011.09.03. 16:43:37

@gro.cric0N: kajaboltba tudtommal nem engednek be kutyát sehol, és az jól is van így. Ruhaboltba sem kell feltétlenül bemennie, de ha a plázába beengedik, akkor esetleg ki lehet kötni a ruhabolt elé, és ott tud várni amíg a gazdája vásárol, nem?
Másrészt meg - saját példa: nem szoktam a szomszédos plázába a kutyát vinni, mert minek, nélküle nekem is egyszerűbb a vásárlás. DE ha épp velem van az eb, és valamiért be kell menni a plázába, akkor igencsak örülök, hogy be tud jönni velem (ez kb. annyit jelent, hogy 1 konkrét boltban van valami dolgom, és oda tartok). Szintén konkrét eset: a könyvesboltba akartam menni, megkérdezték, bejöhet-e velem az eb, mondták nem. OK, kutya kint megvárt, a plázán belül, de a bolton kívül, és mentünk is tovább. Így a bolt kutyamentes maradt, nekem meg még is egyszerű volt, a kutyának sem volt rossz így: ez egy eléggé olyan szituációnak tűnik nekem, amikor mindenki jól járt, és senkinek sem okozott senki kényelmetlenséget.
KÖKI
süti beállítások módosítása