Köki

Meguntam, hogy a köbánya-kispesti plázaépítést leginkább azok szívják meg, akiknek építik. Így hát indítottam egy blogot.

Kökiblog a Facebookon

Friss topikok

Linkblog

Mikor mehetünk át gumicsizma nélkül a Kökin?

2011.05.24. 14:00 vakbottyan

Mindig is filmnagyhatalom voltunk. Ez onnan is látszik, hogy Budapestnek szerves része egy olyan díszletkomplexum, mint a KÖKI, ahol csak azért nem forgathattak volna atomháború utáni sci-fiket tucatszámra, mert a nézők nevetségesen valószerűtlennek találták volna az egészet. "Á, csak egy makett."

A nyolcvanas évek KÖKI-je még az Orion űrhajó kalandjainak valamelyik űrállomásához hasonlított inkább (tulajdonképpen a KÖKI az is: előretolt helyőrség), de a kilencvenes évekre már kezdtük úgy érezni magunkat, mint a Szárnyas fejvadász híres utcai jelenetében. Mad Max vagy Terminátor szorongva haladtak volna át a kilencvenes évek KÖKI-jén, és visszavágyódtak volna az atomháború sújtotta, bensőséges romjaik közé, ahonnan jöttek. Mos Eisley kocsmáinak barátságos törzsközönsége pedig idegesen feszengett volna a Pipitér sörözőben. A mostani állapotok között, 2011-ben, pedig bármit le lehetne forgatni Sztálingrád ostromától kezdve a Sólyom végveszélyben-ig.

Stefanie képe az Indafotóról beágyazva: 

Stefanie: Köki

Pedig ez az egész nem is annyira vicces. A KÖKI építkezés körüli káoszra akkor akadtam ki legelőször, amikor a járdát, ami a lakótelepről vezet a Vak Bottyán utcához, tehát amin mindenki a metróhoz jut el, lezárták és felhúztak rá keresztben egy kerítést. Az emberek elkezdtek két irányba kerülni: az egyik részük a kerítés mellett a füvön gyalogolt, mint egy libalegelőn, a másik rész pedig a Szabó Ervin utca felé kerülve talált menekülőútvonalat. Aztán egy idő után a Szabó Ervin utca felől is felbontottak mindent, így mindenki kénytelen volt a füvön közlekedni, ami persze idővel kikopott, és a jó esős 2010-es nyáron sáros ösvénnyé változott. El kellett telnie pár hónapnak, míg valakinek a kerületből eszébe jutott, hogy ide járdát kellene építeni.

A kerületi vezetők közül egyik sem számolt azzal, hogy a lakótelepen úgynevezett emberek laknak, akik reggelente szeretnének eljutni az úgynevezett metróállomásra, merthogy ez az egész Kőbánya-Kispest erről szól, ez egy közlekedési csomópont. Aki nem ismeri a környéket, azt nem fogja szíven ütni ez a kedves sztori, pedig benne van az összes magyar betegség. A lakók figyelmen kívül hagyása, az itt élőkkel való egyeztetés megspórolása, és persze a konstruktív előre gondolkodás hiánya (pl ha lezárom a járdát, akkor merre mennek az emberek). És nem pont erről szól a KÖKI 20 éves története is?

2009-es állapotok. Még járható az út:

Lehetne tovább sorolni, hogy hol és mikor feledkeztek el rólunk, kezdve a buszmegállók követhetetlen ide-oda helyezgetésétől, és hogy a buszra várók nem tudnak leülni, mert a két darab padon mattrészeg kolónia éldegél, lehetne folytatni a zajjal, sárral, azzal, hogy nyáron a légkalapácsok zajától még jegyet sem lehetett kérni a BKV pénztárnál, mert senki nem értette a másik szavát. Vissza lehet menni egészen az ősidőkig, kinek az érdekében építették tele kocsmával a KÖKI felüljárót úgy, hogy az átlagember már csak behúzott nyakkal bírt átiszkolni rajta. Már akkor sem érdekelt senkit az a közel 200 000 ember, aki munkából, iskolából szeretne itt normális körülmények között áthaladni, és nem pedig berúgva támasztani a korlátot egész nap.

Ebben a blogban sorra fogom venni az összes ilyen kiszúrást velünk. De sorra fogom venni a KÖKI-hez kapcsolódó pozitív élményeket is, hiszen voltak ilyenek: lángosos, hamburgeres a narancssárga pavilonokban, a fagyis, ahol erdőmestert és pisztáciát vettünk nyáron, a BKV pálya, ahová belógtunk játszani, focizni, a napközis tábor az akácossal. Előkeresek jó pár érdekes infót a KÖKI történetéről, képeket, adatokat, történelmet, mert 30 év az már történelem. Azt pedig ugye mondanom sem kell, hogy követni szeretném a jelenlegi állapotokat is.

És remélem, minél többen bekapcsolódtok, ti, akik itt laktok, akik hallgatjátok az építkezés zaját, a daruk vonítását, akik nyelitek a port a Vak Bottyán utcában, akik itt keltek át reggel és este, akik bolyongtok az állandóan változtatott útvonalak labirintusában, akik sajnáljátok a kivágott fákat, és az eltévedő, tanácstalan külföldieket. A blog itt lesz, és igyekszem hetente többször is frissíteni, de akit érdekel, hogy hova fejlődik a Köki, esetleg még a hangját is hallatná, de legalábbis beállna virtuális tömegnek, az csatlakozzon hozzánk a Facebookon is.

Akiknek elege van abból, hogy háborús övezet a Köki-csoport a Facebookon

A bejegyzés trackback címe:

https://koki.blog.hu/api/trackback/id/tr192894573

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Jövő Városa saját jövőjét éli fel 2011.05.25. 08:22:55

Soha ilyen szigorú figyelmeztetéseket nem tett még az önkormányzat könyvvizsgálója az V. kerület költségvetési rendeletét véleményező jelentésében. A szakértői anyag egyenesen vagyonfelélésről ír, és a működési költségek lefaragását sürgeti. Ráa...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-- Hoze -- 2011.05.24. 17:28:43

Szerencsére nem erre lakom, de szoktam arra járni, és képtelen lennék elviselne ezt az állapotot ami ott van.

De még a Moszkva teret sem tették rendbe, tehát képzelem a Kökin majd meddig tart mindez.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.05.24. 17:30:43

Engem így első körben az érdekelne, hogy amíg nem volt ott a metró, illetve nem húzták föl azt a förmedvényt (amelynek szerény véleményem szerint már a színe és a formája is undorító volt, a benne terjengő szagról nem is beszélve), amely jellegzetesen a késő Kádár-kor termékének tűnik nekem, addig mi volt ott? Volt-e egyáltalán itt Vasútállomás, vagy csak puszta terület?

Egyébként pedig igazán érdekelne, hogy mire föl épül ennyi pláza Budapesten? Ma olvasom, hogy Demján mégis akar Westend 2-t. Én már az Aréna Pláza meg az Allée építésénél csóváltam a fejem. Tényleg szükség van ennyire? Vagy a kínálattal akarják megteremteni a keresletet?

A belváros meg persze rohad szét, vagy pedig a megfizethetetlen és/vagy gagyi termékeket árulják.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2011.05.24. 17:38:35

Szerintem eleve nem kellene oda pláza. Bár az ilyen építkezéseknek van egy vitathatatlan előnyük. Útjavítással, járdafelújítással, új közlekedőfelületekkel járnak.

Az elhúzódó dolgokat szerintem az előző kerület-és városvezetéseknek lehet megköszönni.

Ami személy szerint zavar ezen az állomáűson az, hogy BEÁZIK. Jön valaki vonattal Budapestre, és egy a rozsdás-firkás, beázós szar fogadja a magyar fővárosban. Nyilvánvaló, hogy hagyták lepusztulni, a beázás megfelelő szigetelés és festés esetén nem jelentkezik. Debrecenben sem modern az állomás, mégis úgy néz ki, hogy Kökihez képest enni lehetne a padlóról/falakról.

kida 2011.05.24. 17:39:16

igen ez egy építkezés, mit vártál? a járdát megértem, de amennyiben úgy épül valami, hogy a közlekedést fenn kell tartani (márpedig minden úgy épül) akkor a buszmegállókat igenis ide-oda fogják rakni és melletted fognak légkalapácsolni. A másik lehetőség az lenne, hogy lezárják az egészet másfél évre, aztán gyalogolj be a határ útig, vagy old meg ahogy akarod. minden építkezésnél a helyiek ugyanezt hozzák fel, mintha legalábbis egy közlekedési csomópont átépülhetne egy gyárban valahol, aztán helikopterrel a helyszínre szállíthatnák. legyen minden szép és új csak ne kelljen kivárnom míg megcsinálják.

tevetevegelő 2011.05.24. 17:46:19

Hamburgeres a lépcsőtől jobbra ahogy mentem a 85-öshöz hát az megszépit mindent

ninezero 2011.05.24. 17:48:00

mostanában már nem járok arra, de a bontás előtti Köki nagyon sokáig az életem része volt :) várom a további posztokat :)

és külön thumbs up a blog fejlécéért :D

goodbear 2011.05.24. 17:53:35

Én itt lakom egy sarokra, de szerencsére ide már nem hallatszik el a zaj és nem is nagyon járok arra. Érdemes megnézni a "Sherwood" felőli oldalt is, most csinálják a járdát (gondolom), ott van lezárva és felásva minden. A buszállomásra elég nehéz eljutni, forgalmas lett a kereszteződés, zebra nincs, a gyalogos legyen gyors és ügyes. Az épületről meg az a véleményem, hogy ha az ősszel meg lesz nyitva teljesen kész állapotban....háááát

Champion of Capua 2011.05.24. 17:57:06

Ha nem épülne pláza is, és kizárólag állami forrásból (kikönyörgött eu-s támogatásból) építenék, akkor kb. 2050-ig tologatnák a határidőt.

LittleBear 2011.05.24. 18:05:33

a buszmegállókban az egyik legrosszabb dolog, hogy gyakran beáll egy második busz az éppen bent álló mögé, kinyitja az ajtót, és aki nem szemfüles, nem veszi észre, hogy az ő busza már beállt- aztán elindul az elöl levő busz, a mögötte levő is bezárja az ajtót, és aki rendesen, a megálló táblájánál várt, az hoppon maradt

(másik hülyeség, hogy rendszeresen szállnak külföldiek - de magyarok is - a 200E-s reptéri busz helyett a 202E-re, miért kell szám annak a nyamvadt reptéri busznak?)

snr torrente 2011.05.24. 18:07:20

"kinek az érdekében építették tele kocsmával a KÖKI felüljárót úgy, hogy az átlagember már csak behúzott nyakkal bírt átiszkolni rajta. " -
A beépítés volt az első szög az épület koporsójába. Egy sötét alagút lett a korábban üvegfalú folyosó-felüljáró, az új vendéglátóipari egységek pedig bevonzottak egy bizonyos közönséget.

A Köki, mint épület értékéről megoszlanak a vélemények (De mi lesz a szocreállal? - hg.hu/cikk/epiteszet/12129-de-mi-lesz-a-szocreallal). Szerintem mindenképp egy izgalmas és érdekes épület volt, de persze folyamatosan karban kellett volna tartani és nem megvárni még teljesen szétrohad. Az is tény, hogy a mai kor igényeinek már nem felelt meg (pl. hiányzik az akadálymentesítés), de nem hiszem, hogy kizárólag a környék 1000%-os beépítése révén lehetett volna megoldani a problémát.

@tothh: a régi Kőbánya-Kispest vasútállomás épülete ma is megvan! A kőbányai oldalon, nagyjából az új buszvégállomással egy magasságban áll egy egyemeletes, cseréptetős épület. Na az a régi állomásépület. Lakások vannak benne kialakítva.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.24. 18:08:22

@kida: masfel evre?
masfel ev alatt felepitenek egy varost

halihalo 2011.05.24. 18:22:13

@hagyma: Igen, szerencsés országokban...
Egy példa.
Csoporttal utaztam Angliába. kifelé menet egy Győr melletti helyen lementünk az autópályáról "technikai" szünetet tartani. Volt ott egy körforgalom. háborús állapotok, minden feltúrva, buszok, teherautók alig tudtak rajta átmenni, aszfalt sehol, csak szálló por. A sofőr azt mondta, kb. 6 hónapja ugyanúgy nézett ki. El is felejtettem volna az egészet, ha nem történt volna a következő Londonban. Egyik este már este fél 10 felé mentünk a szállásra, amikor egy közeli körforgalomnál azt láttuk, hogy munkagépek érkeznek, pakolnak. Furcsa volt, hogy éjjel ilyesmit láttunk, de az igazi meglepetés a reggel fél kilences találkozónál ért, amikorra már a teljes körforgalmat újraaszfaltozták, és sem a munkásoknak, sem a munkagépeknek nyoma sem volt. Nos, így is lehet...

brlv24 2011.05.24. 18:31:34

Örüljön a posztolo, hogy rendbeteszik azt a szemetdombot...

A posztolo irja tovabba ezt is: " az úgynevezett metróállomásra, merthogy ez az egész Kőbánya-Kispest erről szól, ez egy közlekedési csomópont".

Mirko 2011.05.24. 18:52:06

Ez most egy rondán destruktív komment lesz, de nekem mindig gyanúsak az olyan blogok, amik már az első poszt előtt fullos (tehát nem csak egy kicsit kivakart, hanem nettó profi) dizájnnal és az első poszt után rögtön blogketreces hellyel nyitnak.

Szép modorosan: cui prodest?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.24. 19:04:26

@halihalo: hat igen
most itt a belvarosban leturtak egy parkolot, de nagyon a belvarosban 2 hete, a tv is mondta szalloda lesz
mondom Marynek ez nem orom, mer ugye konkurrencia, de csak jovo nyartol

aszongya, teruletrendezessel kesz oktober vegere
ezert is volt fura ez a masfel ev
bar en nagyon regen voltam a kokin, nem is emlkeszem a teruletre
nem voltam pesti, csak rovid idore es nem azon a kornyeken

Jozeph Pelikahn 2011.05.24. 19:05:44

Ez tényleg most indul? Nem késett ez a blog úgy 4-5 évet?

Mifolyikitt? 2011.05.24. 19:38:06

Ez a blog már indításnak is erősen manipulatív. Kezdődik a felvezetés a rémes állapotokkal, majd folytatódik ott, hogy milyen szép és jó volt minden, amikor még rohadt szét az egész KÖKI. Ha a blog írója akkora lokálpatrióta, amekkorának igyekszik beállítani magát, előbb utánaolvashatott volna egy kicsit a kérdésnek. A KÓKI ősszel lesz kész, azaz év végére elvben rendezett lesz minden a környéken. Akkortól majd fedett átjárással lehet közlekedni átszálláskor, a buszról a metróra, és fordítva.

www.kispest.hu/news/kulcsatadas_a_koki_terminalban/14642/51/

Azt pedig erős költői túlzásnak érzem, hogy ennyire meg akarja valaki szépíteni az előző épületet és állapotokat, mert a korábbi állapot minden szempontból botrányos volt. A külföldiek most legalább egy építkezésre jönnek, de akkor szimplán egy lepukkant hajléktalantanyára estek be, ahol nyoma sem volt semmilyen előrelépésnek. Aki pedig azon károg, miért kell a sok pláza, a válasz egyszerű. Mert az állam és az önkormányzatok nem invesztálnak semmi érdemelegesbe, és ha nem jönne ide egy befektető, akkor a KÖKI rohadna tovább a következő évtizedekben is. Lásd Moszkva tér, amit már annyi sok politikus rendbe akart tenni, de egyiknek sem sikerült.

Hímtag 2011.05.24. 20:17:02

Jó lesz ez a "szar" ide. Lesz benn munkahely, wc, mozi, stb. Lőrinciként én utálom, hogy mindent a belvárosban lehet csak csinálni, a többi plázában. Régen volt Lőrincen 3 mozi+ a kispesti Hunyadi, ma a legközelebbi a Corvin. Egy baj van csak moziügyben, hogy nyilván ugyanaz a palace/cinemacity szar lesz a tucat filmekkel, drágán üres termekkel.
Még azt sajnálom, hogy akinek nem "fussa" plázában bérelni üzletet, az szívni fog. Kíváncsi vagyok, mi lesz az Europarkkal. Egyébként még akinek nosztalgiázni támad kedve, a Határ úton még megkaphatja az élményt kicsiben.

uzletvezeto_ur 2011.05.24. 20:33:12

Szintén lőrinciként örülök, hogy civilizáció költözika közelünkbe, bár mozi tudtommal nem lesz.
Akiket zavar az építkezés, azok örüljenek, hogy felmegy a lakásuk értéke.
Az Europark vigye le a bérleti djakat és versenyezzen. Volt 13 évük, hogy felkészüljenek az első konkurrenciára.

Hímtag 2011.05.24. 20:44:57

@uzletvezeto_ur: Ha nem lesz mozi, az gáz. Én beérném egy 2-3 termes művészmozival, ahol ismerik a az európai, ázsiai,stb. filmeket is, kis presszóval ahol film előtt/után lehet beszélgetni. Lehet modern, nem csak a lepukkant "trendizájnos" rommozi lehet kultúraközpont.

oszkar00 2011.05.24. 20:50:28

@uzletvezeto_ur: De, lesz mozi. Elvileg. Korábban azt írták a honlapjukon. Gyakorlatilag meg majd kiderül. Most csak annyit találtam hirtelen, hogy a tetőkertbe nyaranta kertmozit terveznek. A bérlők közt jelenleg mindenesetre nincs mozi.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.05.24. 21:04:58

nos, volt ottani őslakosként: szerintem szégyen a főváros részéről, hogy erre áldásukat adták. volt ott egy komplett sporttelep (bkv-pálya), ami megfelelő menedzsmenttel minden létező tömeg- és szabadidősport igénynek megfelelt volna. helyette hagyták lerohadni és utána fillérekért eladni. (külön sírás a "kék egér" vendéglőért és annak kerthelyiségéért, amelynek cseresznyefáin apáink ultipartijai közben boldogan legelhettünk.)
utána nézzetek körül a mellette levő "kiserdőben" - csövestanya lett, kunyhókkal. gyerekkoromban még frankó erdő volt, tisztásokkal, bungikkal, titkos cigizésekkel. ma egy merő szeméttelep az egész.
most itt lesz ez a betonkolosszus a hozzá mérhető járműforgalommal. gém óver.

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.05.24. 21:08:13

Remélem minél előbb elkészül ez a komplexum! Bár lehet olyan lesz, mint a Westendnél, hogy ott lesznek mellette a barnabőrűek meg a csövesek...

vakbottyan · http://koki.blog.hu 2011.05.24. 21:10:29

@snr torrente: igen, az épületről majd szeretnék egy külön posztot, és remélem ott majd lesz vita is, ha olvassátok :)

vakbottyan · http://koki.blog.hu 2011.05.24. 21:11:30

@fovarosi.blog.hu:

szia, üdv a blogon :) olvastam a posztjaid a kökiről, és sokat fogok idézni belőlük :)

Kazi-HUN 2011.05.24. 21:12:47

Már önmagában elég úgymond magyaros megoldás volt az, ahogy "kirakták" az épületből a bérlőket. Nem akartak kiköltözni és hát mit ad isten rá pár nappal nem elkaszálta az egészet egy teherkocsi daruja? Ez ám a véletlen... :)

vakbottyan · http://koki.blog.hu 2011.05.24. 21:12:53

@Mirko: ha úgy találod, h nettó profi a dizájn, akkor annak nagyon örülök!

vakbottyan · http://koki.blog.hu 2011.05.24. 21:24:35

@Mifolyikitt?: szia, szerintem félreérted. a kilencvenes évek, kétezres évek kökijét épeszű ember nem sírja vissza! én sem. a nyolcvanas évek kökijéről már érdemes vitatkozni, és remélem, ha majd arról az időszakról írok posztot, akkor szintén kommentelni fogsz és kifejted a véleményed. várlak.

az más kérdés, hogy az emlékeinket előszedhetjük a kilencvenes évekről is, az nem jelenti azt, hogy visszakívánnánk azokat az állapotokat. amúgy a hambis, meg fagyis nekem inkább a nyolcvanashoz kötődnek.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.05.24. 21:29:14

@vakbottyan: Forrás megjelölése mellett hajrá, hajrá! :)

na__most__akkor 2011.05.24. 21:36:00

Igazán nem akarok kötözködni... Tényleg.

Tessék mondani!
Mire jó, hogy a lap egyharmad része (egyhatod jobbra, egyhatod balra) üres sárga mező?

Kb a kommentektől kezdve pedig a lap szélességének csak a 40 százaléka van kihasználva (bolhafaszánpattanás méretű betűkkel), a többi 60% üres sárga.

Én kifizettem az egész képernyőmet, nemcsak a közepét, mijafaszér nem látok rajta se egy betűt, se egy képet, sesemmit.

Különben mindegy, legalább a téma normálisan van felvezetve. Errefelé lakom, úgyhogy még érdekel is.

vakbottyan · http://koki.blog.hu 2011.05.24. 21:39:36

@fovarosi.blog.hu: természetes! azért is írtam idézni-t és nem lopni-t :D

Kr1sz 2011.05.24. 21:40:41

Nem rossz, követni fogom a blogot. Régen nagyon sokat jártam a KÖKI fele mikor nagyszüleimhez mentem. Elképesztő állapotok uralkodtak ott mégis 10-12 évesen volt egy állandó örömforrásom ott. A kürtös kalácsos bolt.. Azóta mennyi idő telt el, úristen. Még emlékszem a régi buszmegállókra is. A sors fintora, hogy költözésünk alkalmával már napi szinten kell nekem is érinteni a KÖKIt. Én azt mondom, hogy mindenképp megéri a fejlesztés, abszolút örömmel fogadom, hogy most már egyre több közterületet újítanak fel és fordítanak energiát a fejlesztésre. Legyen az állami vagy üzleti forrásból.

wovbagger 2011.05.24. 21:43:48

tothh, köki előtt volt valami máv-állomás féleség, de részletek erre:
10ker.blog.hu/2009/10/28/a_koki

Magnat 2011.05.24. 21:53:37

Azért az is mókás, amit az autósok szaxiznak emiatt az idióta építkezés miatt ... pont ma néztem, h kb fél-fél méterrel van leszűkítve az út a Köki alatti kb 60 méteres részen... már az idejét sem tudom, mióta van ott 30-as korlátozás, ami még önmagában nem lenne gond, ha indokkal lenne ... de betonkarókon meg sitten kívül semmi sincs azon a fél méteren...

Szöszilánya 2011.05.24. 22:08:37

Sziasztok!
Itt lakom a Vak Bottyán utca kertes házas részén. Az összes felmerülő problémát igazolni tudom. Mi már a KöKi építkezés kezdete előtt tudtuk, mi vár ránk. Sajnálattal vettük tudomásul, h ezt kb mindenki magasról le.rta...hiába a sok aláírás, tüntetés...
Teszek majd fel tuti kis képet az autónkról, 1 nap alatt milyen vastag por lepte el. Én is gumicsizmában járok a metróhoz, a topánkáról lemondtam. Elegem van a fütyülgetős munkásokból is és az éjszaka is mozgó darukból. Átkelni a Lehel és Vak Bottyán sarkán sosem volt egyszerű, az itt lakók évek óta kérik a lámpákat vagy legalább egy nyomorult körforgalmat! A sarki lakó havonta újítja a kerítését mert mindig akad valami barom, aki nem ismeri a kreszt, és belehajt. Évekbe telt, hogy rájöjjenek, a gáz-dobozt el kell rakni a sarokról, mert akkor legalább nem kell havonta pótolni. A szó, amit hangsúlyozok, a HIÁBA. Hiába írtuk meg ezerszer a polgármesternek, hogy életveszély kisgyerekkel közlekedni a Vak Bottyán-Lehel sarkon, semmi...Sorolhatnám még a környező problémákat, amire a KöKi már csak egy lapát. A csodás narancssárga kilátásról nem is beszélve. A legrosszabb, hogy az összes betonkeverő és munkás gép itt halad el a mi utcánkban, beleremegnek a házfalak is, a por, pedig amit maguk után hagynak...isteni!
Én ugyan még emlékszem, amikor az egész Vak Bottyán poros utca volt és kint tollasoztunk, az erdő pedig tiszta és hajléktalanoktól mentes volt. Lehetett sárkányt eregetni és sétálni...ez mind hol van mára??????
Félek, ha elkészül ez az egész, kapunk majd egy 4 sávos utat a szánkba és a bevásárlóközpont előnyeit nem tudjuk majd a zaj és a bűz mellett élvezni. De hát, kit fog ez érdekelni???
Dalma

Mirko 2011.05.24. 22:12:22

@vakbottyan: a legtöbb közszolgálatinak mondható blog előbb növi ki magát, és csak utána lesz szép (vagy akkor se; ma jártam a MÁV-on például). Nem értek a dizájnhoz, ezért finomítanám az álláspontomat: laikusként (illetve az én sajátos ízlésem szerint) néz ki annyira jól a dizájn, hogy nem véletlen, miért merült fel bennem az alaposan kidolgozott...khm, megvezetés ötlete. De hajrá! előre a köz szolgálatának rögös útján - tényleg okádás a Köki, van szerencsém már hetedik éve majdnem kötelező jelleggel használni.

nemecsek ernő áruló 2011.05.24. 22:32:47

@tothh: "mire föl épül ennyi pláza "
Azért, mert pénz van benne. Mert az emberek imádnak vásárolni, vagy csak simán Burger Kingbe járni. Ha a plázák üresen konganának, nem épülnének sorra. De úgy néz ki, kell. Ennyi.

uzletvezeto_ur 2011.05.24. 22:32:47

@Hímtag: márpedig nem lesz mozi. (Bennfentes infó) Fitness lesz helyette. (ami már ugye van a környéken pár nagyobb, pl. Üllői 208, vagy CBA komplexum a Sibrik/Gyömrői kereszteződésében.

Egyébként röhögök ezen a blogon, mert olyan, mintha az Europark pénzelné :) Egyszerűen nem értem, hogy miért kapálózna valaki az ellen, hogy tiszta és rendezett legyen a környezete??? Ha pedig ehhez 2 évig építkezni kell, akkor lenyelem a békát. No pain, no gain.

nemecsek ernő áruló 2011.05.24. 22:34:48

@hagyma: Ha a fideszes kispesti polgi nem feküdt volna keresztbe a projekt előtt már rég állna.

vakbottyan · http://koki.blog.hu 2011.05.24. 22:42:21

@uzletvezeto_ur: szia, nem kapálózom a pláza ellen, és örülök annak, hogy rend lesz. annak nem örülök, hogy 20 évig képtelenek voltak rendet rakni és annak nem örülök, hogy holnap ugrálhatok a kocsik között a vakbottyánon, mert annyira bénán szervezik az útépítést.

de amúgy leírtam a posztban, h mivel van bajom, sehol nem említettem, h a rend és a tisztaság zavarna :))

vakbottyan · http://koki.blog.hu 2011.05.24. 22:46:11

@triumphator: szia! jó, hogy ezeket írod, mert a vendéglő nevére már nem is emlékeztem!! remélem, majd itt közösen összeszedgektük ezeket. a kiserdő viszont nekünk is fő játszó területünk volt. semmi gáz nem volt soha ott.

jani74 2011.05.24. 23:45:59

Egy gondom van ezzel a poszttal. Mi a csodának most, szinte a szezon végén jut az eszedbe írni a KÖKIS állapotokról, írhattál volna 2-3 évvel korábban amikor ment a sok vagdalkozás. Idén szinte biztos, hogy befejezik, a nagy ramazúriból jövőre alig fog maradni valami. Való igaz idén még lesznek kényelmetlenségek, és keresgélhetünk is, hogy mi hova került, de tényleg látszik már, hogy ebből rend lesz ott. Szerintem a történelem órád már nem igazán aktuális. Ami meg a bevásárló központot illeti, nem lenne az rossz helyen, ha akkora tömegek fordulnának meg ott, mint 30-40 éve, de a környékbeli üzemek már rég megszűntek, árnyékuk régi önmaguknak. A munkanélküliek, meg köztudott, hogy keveset utaznak, és még kevesebbet vásárolnak.

Schusy 2011.05.24. 23:48:39

Eszméletlen, hogy mindennel bajuk van egyeseknek. Én a Köki túloldalán lakom, Újhegyen. Nap mint nap járok a Kökire. Semmi, semmi nem zavar olyan nagyon az építkezésen, mint amennyire zavart az hogy végig kellett menni a régi Kökin...A kedves posztíró, és kedves Szöszilánya (ez a név sok mindent elmond), tessék csinálni egy hátraarcot, és máris megvan a megoldás a gumicsizma ellen. Ugyanis ott megy az 50-es villamos, 5 perc sétára....no vajon hova visz? Bizony, a határútra a metróhoz. És máris kikerültétek a Kökit.
Engem nem érdekel hogy mi lesz ott, pláza, vagy sem (tudom, pláza), a lényeg hgoy tiszta, rendes környéken közlekedhessek. Üdvözlöm továbbá annak a lehetőségét, hogy hazafelé beugorhatok a boltba, ha kell valami. Üdvözlöm annak a lehetőségét, hogy intézhetek ügyeket tőlem egy köpésre. Üdvözlöm a programok lehetőségét. Mert itt talán az is lesz. És ha még venni is akarnék valamit? Azt is lehet :D

Nézzük a dolgok jó oldalát, és ne nyavajogjunk már mindenen, kérem!

Schusy

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.05.25. 00:54:30

@Schusy:

Tiszteletben tartva hozzászólásodat szeretném jelezni, hogy vásárlás terén - amennyiben valóban Újhegyen laksz - számos közeli lehetőség adódik számodra, különösen élelmiszerek beszerzése esetén.
Persze egy Plaza, amennyiben ügyesen-okosan alakítja kia a bérlői kört, sokat hozzátehet a környék lakóinak komfortérzetéhez.

Bízzunk benne, hogy a vasútállomás is megszépül, és tartósan ilyen is marad - mert ami eddig volt, az maga a borzalom, mondhatnám Balkán - de mivel nem szeretném megbántani a balkáni népeket, így inkább Abszurdisztán.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.05.25. 00:56:20

Pardon, és a lényeg:

a bejegyzés tetszett, jó írás - és örömmel is olvastam erről a témáról.

10xs!

Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2011.05.25. 01:00:22

100%-ig egyetértek. Ennyi, nincs mit mondanom többet, mindent leírt a blogoló és örülök, hogy nem egyedül vagyok így.
A régi Kökit sem szerettem, csúnya volt, igénytelen volt és még egyet is értenék az újjáépítéssel, ha
1) nem plázát építenének teljesen feleslegesen az egy metrómegállónyira levő, így is kihasználatlan Europark mellé.
2) nem az embereket telibe szarva tennék, mint ahogy azt a blogoló is leírta. Az összes busz egy megállóba fut, ami egy omladozó felüljáró lába alatt van. Ennél szebb nem is lehetne.

sofalwy 2011.05.25. 01:09:54

Illetlen dolog nem megérteni Kispest nyájas polgármesterét, aki pártjával egyetemben megküzdött azért, hogy ez a Budapest legocsmányabb épülete címre joggal pályázó betonkolosszus elrondítsa azt a kerületet, ahol korábban neves építészünk, Kós Károly tervezőtársaival megalkotta az egyik legemberibb városias települést, a Wekerle telepet.

Gondolom a kerület volt képviselője, aki küzdött a beruházásért, Burány elvtárs csak távoli szemlélője ennek az ocsmányságnak és egy fillérje sem lesz belőle, hasonlóan a gülüszemű polgármesteri csicskájának. Szegényekre még így is vár a városközpontban éktelenkedő üres telek elkorrumpálása egy balfácán befektetőnek. Mekkora szégyen, hogy évek óta nem tudnak kezdeni semmit azzal a központi telekkel. Na jó, pár évig egy rozsdás daru jelezte itt a nagy városépítők szellemét.
A most lebetonozott sportpályákon, gyerektáborban emberek játszottak, sportoltak. Hát az minek? Abból Burány elvtársnak nem lesz citrom a fán. Szégyen és korunk politikusainak pocsékságát jellemzi, hogy a közel egy évszázados építészeti csodához pár km-re ilyen betonfossal jegyzik saját uralmukat ezek a genyók.

sofalwy 2011.05.25. 01:13:52

@Schusy: Tedd el azt írásodat, találd meg 10 év múlva és ha akkor is lelkendeznél, akkor ok, igazad volt. Sajnos ez az építési mód, az a hihetetlen tömeg a szemeteléssel, meg ahogy lekoptatja ezeket a helyeket, igazán gyorsan leamortizálja majd a területet. A befektető meg nem azért jön ide, hogy neked szép legyen...

Kuruttya 2011.05.25. 02:48:07

Minek erről ilyen hosszú cikket írni, amikor a válasz marha egyszerű: amikor elkészül. Tadaa! De amúgy ja, tényleg sokkal jobb volt az eddigi állapot, mocskos kapitalista disznók hogy mertek hozzányúlni, hát töröm le a kezüket tőből.

Faszkalapok.

magyar ember teli szájjal 2011.05.25. 06:57:00

Aki egyébként arra lakik az amúgy is gumicsizmában jár. Úgyhogy nem értem a posztot, mezítlábra gondolsz?

nemecsek ernő áruló 2011.05.25. 06:59:36

@Névtelen betelefonáló: Ha csak vonattal jönne. De Ferihegyről az EGYETLEN busz a KÖKIre visz be.

GrenAbla 2011.05.25. 07:42:30

Hehe, jó kis írás.
Minden nap itt jövök dolgozni. Tényleg ilyen volt, és tényleg ilyen most is, ahogy írod. A vicces (esetleg szomorú) a dologban az, hogy ide érkeznek először a Magyarországra látogató külföldiek a reptérről, így ezt látják meg először. Mondjuk, amíg üzemelt az Orion úrhajós, beépített felüljáró, ahol közért, kocsma, gyrosos, meg ad hoc utcai árusok üzemeltek, jó kis teszt volt, hogy kinek milyen erős a gyomra, mert ahogy az ember leszállt a metróról kora reggel, és elmerült abban a bűzben, amit a koszos hajléktalanok és állataik, a korán kezdő alkeszek olcsó etil-alkohol koktéljai, a masszív kocsma- és füstszag alapoztak meg, és amely pára tetején ott lebegtek a zsíros lángos és a disznóbokából hasított hagymás gyros gőzei, és történetesen nem okádta torkon az első kokeró bugyi vagy paplanárust, az elmondhatta, hogy nem városi béle van.

Szultán. 2011.05.25. 07:49:51

tothh: „Egyébként pedig igazán érdekelne, hogy mire föl épül ennyi pláza Budapesten?... Én már az Aréna Pláza meg az Allée építésénél csóváltam a fejem. Tényleg szükség van ennyire?”

Az Allee helyén volt korábban is egy „pláza”, bár akkor, amikor épült nem annak hívták ez esetben a fejcsóválásod jogtalan. :)

A Kökivel kapcsolatban én örülök, hogy oda épül a Terminál, őszre remélhetőleg minden normalizálódik.

csavarhuzo77 · http://csavarhuzo.blog.hu 2011.05.25. 07:55:41

az megvan, hogy a pályaudvar északi oldalán áll még a régi állomásépület? olyan klasszikus, ami minden faluban van. az 1. vágányról még tökéletesen látható.

Szultán. 2011.05.25. 07:58:07

@Névtelen betelefonáló: „Szerintem eleve nem kellene oda pláza.” Lehet, hogy a környéken lakóknak nem kell, de szerintem sok ingázó majd kihasználja a lehetőségeket (vagyunk jópár ezren).

szobakutty 2011.05.25. 08:36:40

szobakutya.blogspot.com/2008/12/vr-llott-most-khalom.html van itt 2 kép a 80-asokból mikor még új volt az űrálommás...

vadliba1 2011.05.25. 08:42:34

Istenem, hát megépül a KÖKI, nem tehetünk ellene már semmit, talán szép lesz, jó lesz, nem kell a hidegben a távolsági buszokra és a vonatra várni, ez az egyetlen előnye. Inkább az érdekelne, mi lesz a szomszéddal: a "servúdi erdő" (Cherwood-i)tisztes bérlőivel, akiket a lassúforgalmiról - a betonfal ellenére - igen jól lát a magyar és a lisztferihegyről érkező külföldi?

dr. vuvuzelafan 2011.05.25. 09:26:32

Bár korábban rendszeresen megfordultam ott, már évek óta nem a Köki felé visz az utam. Az elmúlt egy-két hét előtt kb. egy éve jártam utoljára arrafelé, egy úriemberrel kellett a metrónál találkoznom. Mivel akkor autóval mentem, nem nagyon realizáltam a káoszt.

Az utóbbi hetek alatt azonban kétszer is jártam átutazóban a Kökin, mindkétszer metróval érkeztem és Csepel illetve Pesterzsébet felé mentem tovább busszal. Első alkalommal a 148-as buszt kellett megtalálnom, ami olyannyira nem volt egyszerű, hogy két "utca emberét" is megkérdeztem, de nem tudtak válaszolni, majd a BKV-s kutricához mentem, és ott érdeklődtem, de az ablaknál ülő hölgy sem tudta, egy hátrébb lévő kollégájához fordult segítségért. Amikor a busz elindult, hosszú percekig igen óvatosan forgolódott, alig fért ki a parkolóból, és az óvatoskodás ellenére is majd szétesett a borzalmas kátyúkon. Ez egy agyrém, nem buszvégállomás. A másik esetben a 151-est céloztam meg, ekkor meg igen kalandos labirintusbejárási kihívásnak lettem kitéve. Végül megtaláltam a megállót, szerencsére azt még nem helyezték át, ott van, mint sok évvel ezelőtt.

Az épülő betonhegy mellett elmenve az a Miskolc-Egyetemváros melletti betontorzó jutott eszemebe, amit valamikor a gengszterváltás idején kezdtek el építeni, majd a vasbeton vázszerkezet ott maradt félbehagyva. Az is valami pláza vagy ilyesmi lett volna, ha jól tudom, de valami jogi viták miatt állt le az építkezés. Talán a Köki nem fogja így végezni, itt azért dolgoztak elég serényen, de szerintem már régen kész kéne lennie, ha minden normálisan menne.

Ja, plázák. Tegnapi hír, hogy Csepelen megszűnik az utolsó mozi. Az is a Csepel plázában van, de a Csepel pláza utolsó egy-két éve látványos zuhanás. Az a hely, ahol már a kajáldák is bezártak mind, mert nem tudják fenntartani magukat, az szerintem teljesen halálra van ítélve. Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy ennyi és ekkora plázára van szükség, mint amennyi van és még jelenleg is épül.

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2011.05.25. 09:26:45

A legszomorúbb az egészben, hogy sajnos egy újabb pláza kell ahhoz, hogy megújuljon a Köki, mert saját (állami) és pályázati erőforrásból ki tudja mikor és mi lenne belőle. Nem beszélve arról, hogy a sok kis bolt meg lehúzhatja a rolót a környéken, ha eddig még nem tette meg.

A felső tízezren kívül szinte senki nem engedheti meg magának, hogy ilyen helyen vásároljon, másrészt pedig köztudott, hogy pl. a "nagy ruhamárkák" is valójában ugyanazok mint amit a kínain megkapsz, csak 5x drágábban adják a plázában.

A kiskereskedelem bármit is mondanak, most májusban is szinte még ugyanazon a szinten van, mintha január lenne. Az emberek nagy részének nincs pénze mert minden a megélhetésre, túlélésre megy el.

A Kökin próbálom a hasznos dolgokat nézni mindettől függetlenül, pl. hogy megújul az állomás, de van egy olyan érzésem is, hogy a mozgólépcső melletti gyalogos lépcső tetejénél a sarokrész az tuti valami mekdonác vagy ehhez hasonló képződmény lesz.

Szöszilánya 2011.05.25. 09:41:07

@Schusy:
Kedves Schusy, mi a bajod a nevemmel? Nem túl kedves tőled, hogy zárójelben teszed oda a megjegyzésed és itt személyeskedsz egy ilyen topicban. Nem tudom, számodra mit árul el ez a név, de szerintem egy normális ember rájön, hogy a postoló édesanyjának szőke a haja vagy szöszinek becézik. Ééééés? Na mindegy.
Kösz a villamosos tippet, erre nem is gondoltam. XD XD XD XD Kár, hogy a Kökiről inuló buszt azzal nem érem el, de azért megfontolom, hogy előbb elmegyek Határ útra és onnan átszállok metróra, hogy eljussak Kökire, így fél órával több lesz az útidőm, de hát úgy is Szöszi lánya vagyok, tehát nekem mindegy.
Egyébként nem muszáj egyet érteni mindenkinek, de attól még igazán elfogadhatnád az én véleményemet is, én is lefogadom a tiedet. Örülök, hogy téged semmi nem zavar Kökivel kapcsolatban, sőt még irigykedem is. De azért halkan megjegyezném, h akkor nevezd a hozzászólásom nyavalygásnak, ha eltöltöttél annyi időt itt, a közvetlen környezetében az építkezésnek, mint én, aki ide születtem. Egyébként, ha egyszer elkészül, én is megtalálom az előnyeit -talán éppen azokat, amiket te is soroltál- hisz én sem rajongtam a régi Kökiért és nem is sírom vissza. Csak jussunk már el odáig, bár az építkezés nehezén már túl vagyunk.
Üdv: Dalma

uzletvezeto_ur 2011.05.25. 09:54:24

@nemzetikönyves: valóban drágább plázában vásárolni, viszont kapsz számlát, így legalább a halány esélyét megadod annak, hogy a pénz újraelosztásra kerül. Kapsz garanciát is, tehát nem 5 cipőt veszel, hanem egyet, de az kibírja, amíg 5 gagyit elhordasz. Nem értek egyet a felső tízezres kijelentéssel, ügyesen kell vásárolni.
Egyébként, kb kínai piac szinvonal volt eddig a Kökin és látod hová jutatta.

uzletvezeto_ur 2011.05.25. 10:10:00

@Szöszilánya: A Vakbottyán az építkezés előtt egy forgalmas szökőút volt, ami a Határ úttól a lőrinci Nefelejcs utcára vitt ki. Fél Lőrinc arra járt :)
Olyannyira, hogy a Nefelejcs utcai részen még forgalomlassítást is be kellett vezeni.
Most, hogy építkezés van, végre elnéptelenedett, most aztán lehet tollasozni :)

Macsi3 · http://menekulttabor.blog.hu 2011.05.25. 11:38:08

@ninezero: Az Indexen írogatok megjegyzéseket, aide nicken, hasonló a véleményem, mint a kezdő riposztnak. A gyalogosok leszorultak a kocsiútra a Vak B. felőli oldalon, az autók a buszmegállóra is ráállnak, lassan se fel, se leszállni nem lehet a buszokról, ill. várakozásra pedig legfeljebb otthon a szobában van hely.
Úgy tudom, hogy jún. 16-tól lezárják a KÖKI állomást, bizonytalan időre, ami annyit jelent, hogy a Határ úttól lehet közlekedni metróval, ill. lehet, hogy addig a KÖKI-től metrópótló buszokat állítanak be.

Az indexen a topic címe: Kőbánya Kispest metróállomás
KÖKI
süti beállítások módosítása