Köki

Meguntam, hogy a köbánya-kispesti plázaépítést leginkább azok szívják meg, akiknek építik. Így hát indítottam egy blogot.

Kökiblog a Facebookon

Friss topikok

Linkblog

Tényleg nem lehet kijutni a Terminálból?

2011.11.28. 13:09 vakbottyan

Már régóta halasztgatom ennek a bejegyzésnek a megírását, és minden egyes alkalommal, ahogy áthaladtam a Terminálon, megfogadtam, hogy elmondom a véleményem a Városban blog KÖKI-s posztjáról. És íme.

Egyik kedvenc blogom a Városban blog, de most mégis vitatkozom velük, méghozzá azért, mert jobban ismerem a KÖKI-t és a Terminálban is sűrűn előfordulok. Sőt pont ez a lényeg, ahányszor arrafelé jövök haza, soha nem a buszpályaudvaron keresztül vágok át, hanem bemegyek a plázába. Ennek baromi egyszerű okai vannak: a plázában élvezem a meleget; nincs kedvem a buszok között mászkálni; és ha elmegyek a boltok előtt, lehet, hogy eszembe jut valami, amit be kéne vásárolni (persze háztartási cuccokra gondolok, nem ruhára vagy télapós karácsonyfadíszre).

A plázába nagyon egyszerűen jutok be és jutok ki: bemegyek az önműködő ajtón, a másik oldalon meg kijövök az önműködő ajtón. Rém egyszerű :)

Ehhez képest a Városban blogon ezt olvasom:

"És van egy körülmény, ami szépen szimbolizálja az ilyen plázán átvezető közút megkérdőjelezhetőségét: a plázába befelé kényelmesen, automata ajtókon keresztül juthatnak, amikkel szemben nincs messze a kijárat - ami viszont nehéz tűzzáró ajtókat jelent."

"Ráfért már a felújítás a Kökire, ahol egyébként iszonyú mennyiségű ember halad át minden nap. Kár, hogy legtöbbjüknek le kell győzni hatalmas ajtók súlyát, amit a biztonsági emberek is csak két kézzel tudnak nyitni."

Igazából fogalmam sincs merre vannak ezek a tűzzáró ajtók, majd legközelebb felderítem. Az viszont tuti, hogy az átlag közlekedő tömegnek nem ezeken kell kimenni. Az átlag közlekedő tömeg kijön a metróból/vonatból és vagy egyből lefordul a plázán kívüli lépcsőkön a buszokhoz, vagy pedig ténfereg egy kicsit a plázában és ugyanolyan kényelmesen, ahogy bement - ki is megy. Semmi páncélajtó, semmi biztonsági őr, sőt még jelszót sem kérnek és még ujjlenyomatot sem vesznek.

De mondjuk vicces is lenne az olyan pláza, amin külön kijárat van vasajtóból, gondoljunk bele, ha a Westendben a metró felől lehetne bemenni forgóajtón, kifelé meg valami vasajtón. Szóval nem, nem okoz gondot a kijutás a Terminálból, nincsenek oda erőszakkal bezárva az emberek, hogy addig vásároljanak, amíg bírják szusszal. És ahogy az elején mondtam, így télvíz idején kifejezetten szeretek a fűtött folyósókon mászkálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://koki.blog.hu/api/trackback/id/tr83417549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atkakukac 2011.11.28. 15:45:16

Asszem a parkoló felőli megközelítésre gondolhattak, ott ugyan is valóban csak is nehéz tűzzáró ajtókon keresztül lehet közlekedni.
DE!
Ez szinte minden plázában így van (kivétel pl.: Aréna, ahol a nehéz tűzzáró ajtók üvegből vannak és önműködően csapják arcon a gyanútlanul közlekedőket).
Valamint a vásárlók kisebb része fog autóval járni a kökire.
(Én is szeretem a városban blogot, de ezen kiakadtam)

vakbottyan · http://koki.blog.hu 2011.11.29. 07:40:51

@Atkakukac: szia! tegnap, miután megírtam a posztot, én is megkerestem az ajtókat, de tényleg nem azon megy ki senki :)

Schusy 2011.11.29. 20:46:01

Nem akarok kekeckedni de a főbejáratnál tényleg tűzzáró ajtók vannak, majd lefotózom ha arra járok...

Zsu

Von Schwartz, ha kérhetem 2011.11.29. 21:06:05

Azért vagyunk páran, akik ott megyünk ki. Nem mondom, hogy durva tömeg lenne (de például reggel azért befelé szokott lenni), ami méltatlan és érthetetlen, hogy kintről az határozottan főbejáratnak tűnik egy mozgólépcsővel és azzal a hatalmas tetővel, aztán belezuhanunk a vasajtóba. Szóval ez oda nem passzol.

yPress 2011.11.29. 21:09:40

Nekem is sikerült eddig még mindig kijutni. :)

Viszont ha már szóba került a buszvégállomás, akkor beteszem kedvenc provokációmat: vajon lesz-e olyan oknyomozó újságíró egyszer, aki a végére jár, hogy hogyan lehetett átadni 2011-ben egy "hatvanasévekbeli" buszvégállomást?
Kifejtem, mire gondolok:
- az talán nem túl nagy probléma hogy leülni nincs hova, hiszen köztudomásúlag olyan sűrűn indulnak a közösségi közlekedés járművei, hogy mindig legyen ülőhely.
- azt is értem, hogy a megállókban tilos dohányozni, jogos. Várakozni persze nem csak a megállóban lehet, tehát elvi lehetőség van a dohányzásra. Gyakorlatilag a szemeteseket úgy eldugták, hogy én nem találtam.
- annak viszont kíváncsi lennék a magyarázatára, hogy az ugyanoda induló buszok (pl. 184/284E) miért külön állásról indulnak? Azonos állásról ugyanis az eltérő irányba közlekedő buszok indulnak (182&184 / 282E&284E)
- ami viszont teljesen abszurd, hogy az utastájékoztatás=0 (és nem csak ahhoz képest, hogy már a XXI. század van).
Az eredeti KöKi-n azonos állásokból indultak az azonos desztinációjú buszok (látótávolságból a hasonlóak), és a megállóoszlop tetején lévő állapotjelző kigyulladt 1 perccel az indulás előtt. Olyan jövő századi űrtechnológiát már csak halkan említek ami időnként működik még az Örs vezér terén, ahol jól látható, hogy melyik busz hány perc múlva indul.

mégsem én voltam? 2011.11.29. 21:31:18

@yPress: Ezzel teljesen egyetértek!

Én úgy képzelek el egy modern buszpályaudvart, hogy legalább 5 helyen van egy nagy tábla, amin látható, melyik busz mikor indul. Mondjuk a metróból feljövet, aztán a plázában pár helyen, meg lent a buszoknál. Az egyes buszoknál meg esetleg ki lehetne írni, mennyi idő múlva indul. És ne mondja senki, hogy ezt nem lehet megcsinálni egy végállomáson - az Örs vezér terén félig megvan (ott sem értem, a metróhoz miért nem lehetett még egy táblát kirakni, hogy érdemes-e rohanni vagy nem, és a mostani nagy táblát sem lehet rendesen látni az Árkád felől való zebrától).

mégsem én voltam? 2011.11.29. 21:57:09

Egyébként tényleg furcsák a nagy tűzzáró ajtók, pl. a wc-k felé is gyakran azon keresztül lehet eljutni. Ha a nagy mozgólépcsőn megyek reggel a busztól a metró felé, akkor is vagy bezárva, vagy félig nyitva vannak, erre gondolhatott, aki írta az ominózus cikket, hogy visszafelé sincsen mindig tárva-nyitva. Pedig előtte-utána (a mozgólépcső felé) fotocellás üvegajtó van. Logikátlan, hát na.

De a leglogikátlanabb, hogy a metrótól feljövő mozgólépcső még mindig nem üzemel, pedig ott van, közben a bőröndös turisták kerülgetik az oszlopokat. Ezt sem értem: ha a metrótól jobbra, a pláza központja felé akarunk feljönni, kell tenni egy kanyart, amíg a lépcsőhöz jutunk. Van egy fölösleges "felvezető" a lépcső előtt. Ráadásul a lépcsők szűkek (különösen reggel), és feleslegesen kell kanyarogni előtte/utána.

Mintha aki tervezte az egészet, direkt csinálta volna szűkre...

yPress 2011.11.30. 00:17:37

@Little.Bear:

A (nem)mozgólépcsők logikájára még nekem sem sikerült rájönni.

A tűzzáróajtók eddig valahogy nem estek utamba, majd jobban figyelek - busszal viszont már volt hogy megszívtam: amíg az egyik tábláján silabizáltam az apróbetűt hogy éppen mikor indulhat, pont elment a másik. Persze, 5-8 perc nem a világ, de roppant bosszantó tud lenni.
KÖKI
süti beállítások módosítása