Köki

Meguntam, hogy a köbánya-kispesti plázaépítést leginkább azok szívják meg, akiknek építik. Így hát indítottam egy blogot.

Kökiblog a Facebookon

Friss topikok

Linkblog

Hogyan járt a metró a régi KÖKI átadásakor?

2011.09.07. 13:33 vakbottyan

Régóta tervezgetem ezt a bejegyzést. Úgy terveztem, hogy akkorra időzítem, amikor újra járni kezd a metró a KÖKI-n, és kész lesz az új peron. Hát az új peron egyelőre félkész, és rohadtul kiábrándító, hogy a BKV a régi ütött-kopott, szutykos szemeteseket és jegykezelő automatákat rakta vissza az állomásra, szerintem még néha össze is köpködték szotyihéjjal a raktárban, meg elnyomtak rajta cigicsikket, nehogy véletlenül tiszta legyen.

Szóval egy 1980-as menetrendet szeretnék most megmutatni, amit egy olyan füzetben találtam, amit a Deák tér - Élmunkás tér szakasz leendő megnyitása kapcsán adtak ki, ami úgy kapcsolódik a KÖKI-hez, hogy ekkor vált egybefüggővé a KÖKI-Élmunkás szakasz. Az akkori menetrend, konkrétan a követési rendre gondolok, egy fokkal jobb volt, mint a mostani, sűrűbben jártak a szerelvények (hogy a valóságban is így volt-e, vagy csak papíron, nem tudom). Össze lehet hasonlítani a mostani menetrenddel, ami gyakorlatilag röhej.

  

A bejegyzés trackback címe:

https://koki.blog.hu/api/trackback/id/tr633207578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvadrillio 2011.09.07. 18:17:13

KÖVETÉSI REND ?... EZ MIND SEMMI !
...DE AZÓTA OLYAN SOKAT FEJLŐDÖTT A METRÓ, HOGY SZINTE MINDEN HÉTEN FEKETE FÜSTTEL ÜNNEPLI A FENNÁLLÁSÁT ! :))))

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2011.09.07. 18:31:33

nem tudom, de annó teljesen jól elvoltam a kis számolós táblákkal, mikor indul, mennyi idő alatt ér ide, és akkor mikor kéne meglátnom, de már a buszok se ilyenek

nosztalgiasóhaj

is 2011.09.07. 18:51:17

hat egy-ket pelda az osszehasonlitasbol nem artana, mert en nem latom azt az igen nagy elterest. este 9 utan 6 helyett 9 percenkent jar, ezt latom. egyeb? ettol mar rohej?

TH 2011.09.07. 19:13:14

@is: én is csak az esti 9 utáni ritkítást látom jelentősnek, de az talán nem is tragikus. A szomorú az, hogy péntek-szombaton sem jár tovább (mondjuk 1-ig) a metró...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.09.07. 19:22:11

@is: csúcsidőn kívül és hétvégén napközben 5 helyett 3-4 perc, csúcsidőben 2:30/2:45 helyett 2:15, hajnalban 10 perc helyett 5, késő este 10 perc helyett 6, vasárnap késő este 10 perc helyett 5.

C4rt3r 2011.09.07. 19:25:29

Nem tudom mi ezzel a probléma. Szolnokon például a legsűrűbben járó buszjárat, ami a 25 ezres városrészt köti össze a belvárossal legjobb esetben is 8 percenként jön! De ha épp nem a legsűrűbb menetrend van, akkor 15-30 perc.
Vagy a kórházba a belvárosból hamarabb kiértem gyalog, mintha megvártam volna a buszt, (!!!) pedig három kilométerre van. Persze itt is elköltöttek 250 milliót beszélő utastájékoztatásra, de attól nem lett senki boldogabb, hogy most már kétpercenként hallja is, hogy még 25 perc múlva jön a járat.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.09.07. 20:01:30

Azért a fiatalabbak kedvéért tegyük hozzá, hogy az Élmunkás teret ma Lehel tér néven keressék a Google Maps-en...

tölgyes 2011.09.07. 20:08:20

Bizony nem jó a menetrend. MIÉRT?? Mert nics elég kocsi. Miért nincs elég kocsi?? Mert elkúrták az Alstrom szerződést..az Alstrom nem szállítot perelt.. majd most kezdődik az érdemi munka a nyertes perek után.

TH 2011.09.07. 20:11:54

@Peti817172M: hát az 5 perc a 3-4 helyett tényleg tragikus...rég nem jártam 3-as metróval, de utsó emlékeim szerint ezekben az időszakokban nem jellemző rá a túlzsúfoltság. Ha elég az 5 perc ahhoz, hogy elszállítsanak mindenkit anélkül, hogy tömegek nyomorognának a járműveken, akkor semmi gond nincs vele, 5-10 perces követési távolság ez esetben teljesen normális szerintem.

dex.ion 2011.09.07. 20:13:01

@C4rt3r: majd ha eccer eljössz a 75 ezres lakosságú szolnokról az 1,7 milliós budapestre, megérted.

C4rt3r 2011.09.07. 20:16:47

Na, én oda nem fogok költözni, az egyszer biztos :) De igazad van, nem éltem még ott.

ValakiX 2011.09.07. 20:27:53

@dex.ion: Én egy ideje Pesten élek és minden nap igénybe veszem a BKV-t, de én se értem, hogy miért panaszkodnak a budapestiek. A járművek állapota tényleg olyan, amilyen, bár a firkákról és a koszról nem a BKV tehet. Ennek ellenére el sem tudjátok képzelni, hogy milyen jó dolgotok van. Szülővárosomban (60 ezres város) csúcsidőben is csak 20 percenként járnak a buszok. A pestieknek kellene ezt kipróbálni, mindjárt nem lenne panasz.

Naib 2011.09.07. 20:35:27

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:

Valóban, hisz' maximum csak "röhejes" lehet.

Peter T. Sinclare 2011.09.07. 20:46:15

@ValakiX: de, a BKV tehet a koszról, mocsokról. A BKV bizonyos területekre, vonalszakaszokra a hírek szerint nem is küld ki ellenőröket (tehát ezrek utaznak vígan jegy és bérlet nélkül, mert ellenőrzéstől nem kell tartaniuk), a hajléktalanok pedig télen-nyáron szociális melegedőnek használják.
A takarítás meg annyiból áll, hogy végigöntik a járművek padlóját mosószeres vízzel.

Elég volna annyi, hogy betartatják szabályokat, és máris rendezettebbek volnának a járművek. Elég büdös a hónalj- és szájszag a tömött járatokon, nem kell még hozzá ürülék- és vizeletbűz is.

karosszékely 2011.09.07. 20:49:27

Az összehasonlításba azért számoljátok bele, hogy rövidebb útvonalon járt a metró. Így azért könnyebb nagyobb járatsűrűséget produkálni ugyanannyi (vagy akár kevesebb) szerelvénnyel. A teljes vonalra érvényes korábbi menetrendekkel kell összehasonlítani a mostanit, akkor kapunk reális képet.

mokkaczuka 2011.09.07. 20:53:25

1980-ban még bárminek több értelme volt. Egyebek mellett azt hihettük, hogy ez az ország a kommunizmus miatt egy darab bűzlő szar, és nem a saját jogán. Ma már tudjuk, hogy a kommunizmus még meg is hintette porcukorral.

záporjózsi 2011.09.07. 21:01:50

@karosszékely: A járatsűrűség később, a hosszú vonalon is így alakult. Aztán részben az utasszám csökkent, részben a járműállomány. Most 2 vonattal kevesebb van...

záporjózsi 2011.09.07. 21:03:35

@ValakiX: Föl lehet férni a 20 percenként közlekedő járatra?

Anti Anyag (törölt) 2011.09.07. 21:14:40

@kvadrillio: Egy csomó metrószerelvény olyan rozsdás, hogy elmenne egy atomtháború után játszódó scifi-ben.

A múltkor is ilyennel mentem, a külföldiek meglehetős szánalommal néztek szanaszét, egy spanyol le is fotózta.

Égtem mint a rongy.

BJani 2011.09.07. 21:16:37

@tölgyes: semmi köze a hármas metrónak az Alstom kocsik késői érkezéséhez. (OFF)
Ugyanis ők a kettes és a négyes metróra fognak kocsit szállítani. (Más kérdés, hogy mi a kocsik pontos műszaki tartalma (pl. fékrendszer) - ezzel kapcsolatban már régóta várok egy rendesebb cikket...)

ON:
Amúgy azóta az Élmunkás (Lehel) tértől Újpest városközpontig jár a metró. Ezt is érdemes lenne figyelembe venni.

záporjózsi 2011.09.07. 21:19:36

@Anti Anyag: Ráismert az Underworldből...

@BJani: A 2-esről felszabadul 4 szerelvény a 3-asra. A többit remélem szétvágják - kivéve pár fontos kocsit. Az 1980-as átadás óta még érkezett egy rakás szerelvény a 3-asra is és a 2-esre is.

BJani 2011.09.07. 21:26:44

@záporjózsi: OK, köszi az infót! Ennek fényében elnézést a dezinformálásért.

OFf again: Gondolom először az összes Alstom szerelvényt berakják a kettesre, s csak utána megy át (x év múlva) pár felújított / jó állapotú a hármasra. Avagy?

ValakiX 2011.09.07. 21:28:04

@záporjózsi: Felférni fel lehet, de kb. úgy néz ki, mint a 7-es busz. Egy tűt nem lehetne leejteni. Sokszor nem is kell kapaszkodni, mert úgyse tudsz elesni. Régebben 5-8 percenként jártak a buszok, de a veszteségek csökkentése miatt ritkították a járatsűrűséget. Amúgy itt nem ezen van a hangsúly, hanem azon, hogy ha lekésed, akkor csak sokára jön a következő, főleg csúcsidőn kívül, amikor sokszor 30-60 percenként jön egy busz.

TH 2011.09.07. 21:41:28

@ValakiX: ok, 20 percenként járnak...de pontosan? el lehet rajtuk férni vagy túlzsúfoltak? Mennyi időbe telik, ha valaki el akar a város egyik feléből a másikba jutni (ha ismeri a menetrendet)? A BKV fő problémái a lepusztult járműveken, graffitiken és koszon kívül az, hogy túl sok átszállásra kényszerít a nem tökéletes hálózat, és ezek a megállók sokszor elég távol vannak egymástól. Márpedig hiába 30 perc a menetidő, ha reggel a járművek nem pontosak, ezért lehet, hogy 10 percet kell várni, aztán 5 perc egy átszállás, majd újabb 5-10 perc várakozás, akkor mindjárt 50 perc lesz az út, amiből a járműveken csak fél órát tölt az ember, és ez csak egy átszállás, ami sokszor messze nem elég. szóval azért a bkv hálózatán lehetne csiszolni, de tényleg nem olyan rossz. A lepusztult járművek jelentik a legnagyobb problémát most sztem.

Case · http://streetartbp.hu/ 2011.09.07. 21:41:43

Azért azt tényleg le lehetett volna írni még a posztba, hogy mitől is röhej a mostani, mert nem igazán értem én sem. Rengeteget metrózok, a legkülönbözőbb napszakokban, de nekem speciel semmi bajom nincs a menetrenddel.

Ellenben ha valóban a régi kukákat meg automatákat pakolták vissza az állomásra, az iszonyat gáz.

flimo13 2011.09.07. 21:41:54

Ehhez tudni kéne, mennyi szerelvény volt, mert ha ugyan annyi mint most hosszabb vonalra, akkor nem meglepő a nagyobb követési távolság csúcsidőben.

hallari 2011.09.07. 21:45:44

Megnéztem a BKV honlapján, de nem veszélyes az eltérés. Csúcsidőben és hétvégén is szoros a követési időköz, csak a hajnali és esti órákban ritkítottak. Ehhez képest a szupermodern japán metró nagyon gáz, ezt se felejtsük!
www.youtube.com/watch?v=b0A9-oUoMug

karosszékely 2011.09.07. 22:12:25

@TH: Igen, aki (tömeg)közlekedett már hasonló nagyságú európai városokban, az tudja, hogy nem a hálózattal meg a menetrenddel van itt a legnagyobb baj, hanem a járműparkkal (meg az utazóközönséggel). És a tarifarendszer sem a legjobb (lásd pl. az idő alapú jegy hiányát).

@záporjózsi: De azért csak voltak változások a menetrendben az elmúlt év(tized)ekben. Pl. pár éve még 15 percenkent jár este 10(?) után a metró, azt vitték vissza a mostani 10 percre. Meg hétvégén is ritkábban járt, mint most. Jó lenne egy ilyen összehasonlítást látni, amiben szerepelnek a korábbi menetrendek (biztos van ilyen oldal, sok megszállott ember van - jó értelemben, persze).

dani27bpbp 2011.09.07. 22:18:35

Érdekes, mert a 19-20 perces menetidő is 21 percre nőtt.

TH 2011.09.07. 22:26:27

@karosszékely: a tarifarendszer nagyon mókás Pesten. A normál jegy irreálisan drága, a napijegy sem olcsó, viszont a családi jegy bagóért kapható, de kell, hogy legyen legalább egy kölök az utazók között. nekem az nagyon mókás, hogy két felnőtt drágábban utazhat, mint két felnőtt és 4 gyerek...

TH 2011.09.07. 22:27:36

@karosszékely: BKVnál valóban, a menetrenddel sincs nagy baj - a betartásával annál inkább.

vakbottyan · http://koki.blog.hu 2011.09.07. 22:29:01

@Case: azért mertem ilyen magabiztosan kijelenteni, h röhej, mert sokat beszélgettem erről kollégáimmal, meg mindenkivel, és úgy láttam, hogy egyöntetű a vélemény, h csúcsidőben is ritkák a metró járatok.

persze, ha másnak más a véleménye, tiszteletben tartom, hiszen erről szól a kommentelés.

mondjuk nyilván, ha amúgy a szerelvények jó állapotban lennének, akkor nem tűnne föl annyira még ez is.

karosszékely 2011.09.07. 22:36:03

@TH: Szerintem a napijegy annyira nem vészes (kb. 5 vonaljegy ára), a vonaljegy sem lenne drága, ha 60 percre vonatkozna (akárhány átszállással), és nem egy útra, az viszont igaz, hogy mindehhez képest a családi jegy kimondottan kedvező árú (főleg úgy, hogy az 48 órára szól).

TH 2011.09.07. 22:37:39

@karosszékely: én mindig Prágával hasonlítom:
napijegy jelenleg 110 korona, havi bérlet 550, 90 perces jegy 32, 30 perces jegy 24...
(árfolyam kb. 1 CZK = 11 HUF)
szal ehhez képest drágállom.

nowy 2011.09.07. 22:39:48

@ValakiX: nem azért van ilyen járatsürüség,mert nekünk lehet,hanem mert kell,különben nem tudnád elszállítani az embereket.Szóval hagyjuk ezt "a pestieknek jó dolga van" szlogent.

TH 2011.09.07. 22:59:40

@nowy: ok, de maradjunk abban, hogy a 15-20 percnél ritkább járatsűrűség az nehezen elfogadható, és általában azt okozza, hogy az emberek elpártolnak a tömegközlekedéstől vagy legalábbis az adott járat használatától. Ha percre pontosan jár, akkor persze lehet fél óránként is járatokat indítani, de akkor is rohadt idegesítő, ha az ember lekési 1-2 perccel...

Etilcsoport 2011.09.07. 23:03:36

@TH:

Tegyük hozzá, hogy Prágában reggel 1 azaz egy percenként jön a C metró! Az új Siemens metrókocsik pedig nem füsttel működnek...
És ott az sms jegy.

A már leírtak mellett a legbosszantóbb nekem Pesten a jegyvásárlás. Hétvégére Pestre jövök, érkezés este 10 után. A forgalmi irodán vehetek jegyet a metróban. Reggel az újságárusnál, 2 megállónyira az albitól.
Automata szóba se jön, akkor vagy szerencsés, ha fizikailag látszik, hogy rossz, akkor legalább a pénzed nem nyeli el...

Ha már min. 6 éve b.sznak bevezetni az sms jegyet vagy valami reális alternatívát, akkor legalább a járművön lehessen megvenni, mint Szegeden!

vakbottyan · http://koki.blog.hu 2011.09.07. 23:05:39

@Etilcsoport: igen! akiket ez bővebben érdekel, a fentebbi kommentemben be is linkeltem egy blogbejegyzést.

vauvauvau 2011.09.07. 23:08:48

Azért akkoriban még nem volt ennyi embernek autója, mint manapság.
És akkoriban voltak még munkahelyek, gyárak, üzemek, manapság a sok munkanélküli miatt jár ritkábban a metró. Azok úgyis otthon vannak.
Már ha van lakásuk.

TH 2011.09.07. 23:09:03

@Etilcsoport: nekem még nincs opencardom, mert nem járok minden nap be az irodába, meg néha kocsival megyek, úgyhogy az SMS jegyet igen gyakran használom. :) És ma fordult elő először, hogy elküldtem az SMS-t, de a jegy nem jött meg. :-(((

Percenként nem járhat a metró, és nem is jár... Pesten is technikailag megoldhatatlan a 2 percnél sűrűbb járat tudtommal...
egyébként:
http://idos.dpp.cz/IDOS/ZJRRes.aspx?tt=pid&cl=C&ttInd=1&date=7.9.2011&line=59625|1&from=2077|1&to=867|1&mask=-4097&pb=0&stn=&sti=0

Etilcsoport 2011.09.07. 23:16:29

@TH:
Idézet a Vakbottyan által linkelt cikkből:
"Prágában a reggel hét és kilenc közötti idősávban 50 másodpercenként követik a szerelvények egymást, ez világrekord."

A kedvedért holnap reggel kettőt is megvárok és átlagolok. :)

Opencard ügyben írok mailt.

Témára vissza, Pesten ez az utolsó hír a mobiljegyről (Blikk, mi más...):
www.blikk.hu/blikk_aktualis/mi-lesz-veled-mobiljegy-2010604?nocache

TH 2011.09.07. 23:19:58

@Etilcsoport: ok, átlagolj, de addig mondd meg, hogy ezek szerint a hivatalos menetrend hazudik?
Jártam egy időben metróval dolgozni, egyszer sem láttam olyan, hogy folyamatosan egy percen belül követték volna egymást a járatok, de néha tényleg előfordult, hogy egy percen belül érkezett a következő, de máskor akár rémületesen sok 3-4 perc is eltelt...:-)

TH 2011.09.07. 23:21:14

@Etilcsoport: ehh, BKV zűrös ügyei rémesek, ne is menjünk bele...:-(

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.09.07. 23:26:00

"Az akkori menetrend, konkrétan a követési rendre gondolok, egy fokkal jobb volt, mint a mostani, sűrűbben jártak a szerelvények"

Akkoriban a budapesti közlekedők kb. 80% BKV-zott, ma jó ha 55%-a.

v2peti 2011.09.07. 23:42:37

Azért a vidék vs. Budapest összehasonlításban sem olyan jó már Bp. Igaz, nálunk is durván elrontották a lakótelep közlekedését, de azért Bp-en is belefuthat az ember 15-20 percező járatokba, és amíg vidéken sokszor elég felszállni a járatokra ami hazavisz, addig Bp-en a sok átszállás miatt ez szívás lehet.
Persze ettől még vidéken sz*rabb a helyzet, én is egyre többet bicajozok, mert hétvégén ami van nálunk, az nem szolgáltatás! :(

TH 2011.09.07. 23:54:44

@v2peti: én a '90es években sokszor jártam haza 17-es busszal. Az 20 percenként járt csúcsidőben akkor is. A rossz az volt, hogy reggel még csak-csak pontos volt, de suliból hazafele sokszor nem sok köze volt a buszok indulásának a menetrendhez, pedig a végállomáson szálltam fel rá. De azért amikor láttam elmenni a buszt, olyankor tudtam, hogy van időm beülni a cukrászdába egy islerre. :-)

Megélhetési rasszista 2011.09.08. 00:17:51

@ValakiX: Azt azért tegyük már hozzá, hogy Budapesten 1,8 millió + 1 millió ingázó közlekedését kell megoldani, a te szülővárosodban meg 60 ezer plusz néhány száz, esetleg ezer ingázó közlekedését.
Neked is mondhatnánk, hogy ha nem tetszik a rendszer, költözz pl. Szigetszentmiklósra (előváros a Csepel-szigeten). Egy db. helyi járata van, amely szombat délután és vasárnap nem is közlekedik.
Mindjárt tetszene a 60 ezres kisváros közlekedése is.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2011.09.08. 00:21:53

@TH: Mint az eredeti poszt szerzője szeretném megerősíteni, hogy nem percenként, hanem 50 másodpercenként jár a metró reggel a piros (azaz a C vonalon). Megoldható. És én is teszteltem :) Még egy kis érdekesség: amikor ezt a követési távolságot bevezették 2008-ban, akkor a világviszonylatban Prágában követték egymást a legsűrűbben a szerelvények a C-vonalon. A sárga és a zöld vonal járatsűrűsége egyébként is ritkább, összehasonlítva a pirossal.

TH 2011.09.08. 00:22:54

@Csehszlovák Kém: jó, de akkor továbbra is kérdezem: direkt hamis infót rak ki a közlekedési társaság a saját honlapjára a menetrendhez?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2011.09.08. 00:43:06

@TH: "Tolik osob je třeba proto, že se na trase C zkrátí intervaly na 115 sekund. Kratší už být nemohou. "Zkoušeli jsme 50 a 105 sekund, ale spoje se zpožďovaly. Lidé nestíhali nastupovat," řekl Ladislav Urbánek z dopravního podniku."

Na, megoldottam a rejtélyt :) LU, a prágai "BKV-től" azt nyilatkozza, h próbálkoztak az 50 és a 105 másodperces követés bevezetésével, de az emberek nem voltak képesek időben felszállni a szrelvényekre, így a C-vonalon a reggeli, minimális követési távolság 115 másodperc. Jelenleg.

záporjózsi 2011.09.08. 00:56:38

@ValakiX: Szépen leírtad a tervezési szempontokat. A költségvetés meg ismert.

@BJani: Nincs avagy, ez a terv. Azt is el tudom képzelni, hogy más variálások is lesznek, mert a 3-as vonatait nagyon fel kell újítani. A 2-esen megy 25 EV3, azokat szerintem bevetik a 3-ason (na jó, 24-et) amíg újulnak a 81-esek.

záporjózsi 2011.09.08. 00:59:14

@Etilcsoport: Én CKD metróról tudtam, amin ott éktelenkedik a Siemens logo. Mindig tanul az ember...

Etilcsoport 2011.09.08. 01:30:04

@záporjózsi:
Igazad van, nem tisztán Siemens kocsik:
"The first contract for 22 metro train sets dates back to 1995 when it involved the consortium of CKD – Siemens – Bombardier."

"Siemens took over the control of the second stage of the project, both in terms of its organisation and production activities."

http://www.siemens.cz/siemjet/en/home/ts/press/releases/archive/Main$pageletManager$PressList$AssetGrid-gotoItem/12320.jet

Kuruttya 2011.09.08. 07:27:03

A 80as években minden szarabb volt, ergo a menetrend is csak szarabb lehetett.

pfekete101 2011.09.08. 07:40:21

A regi atlathatobb, de sajnos egyaltalan nem gazdasagos. A maival nekem semmi problemam sincs.

Vad.Korte (törölt) 2011.09.08. 08:38:44

Szerintem a jelenlegi 2-5 perces követési idő egyáltalán nem veszélyes.

TH 2011.09.08. 08:49:15

@Csehszlovák Kém: na ugye, ugye, mondtam én. :)
bocs, hogy nem akartam elhinni, de teljesen lehetetlennek tűnt egyrészt, másrészt utaztam én a C vonalon azon az időszakban, és 2 perc körül volt a követési távolság emlékeim szerint ott is, néha kevesebb, néha több persze. egyébként nem is tudom, hogy van-e annyi siemens kocsijuk, hogy ha az 50 mp. megoldható lenne egyébként, akkor győzzék járművekkel ezt a sűrűséget 2 órán keresztül.

jonatanxx 2011.09.08. 08:59:24

Az a baj, hogy azt sem tudjátok miről beszéltek...
Az M3 menetrendjével nem az a baj, hogy 2-5 percet várni kell, és mi "pesti köcsögök" türelmetlenek vagyunk, hanem az, hogy a Határ úton 2 perc alatt annyi ember gyűlik össze, hogy a metró 100%-ra megtellik. 5 perc alatt pedig 2,5-ször ennyi. 2,5 metró meg még sosem jött egyszerre... A Ferenc kőrútig (csakazértsem Corvin negyed!) szinte csak felszállnak, a már fullon lévő kocsikra.

Ráadásul ezt a menetrendet sem tartják be! Ma 5 percenként jártak 1/28 és 8 között. A Határ út már baleset veszélyes volt, mivel ott a peronnak mindkét oldalán vágány van és már nem fértek el az emberek...

Füredi 3.0 2011.09.08. 09:28:18

Hát igen, talán kezdjük ott, hogy
1.) Hány autó volt akkor Bp-n, hány autó most (most lényegesen több).
2.) Hányan éltek akkor Budapesten, ideértve az egész héten itt élő "fekete vonatosokat", hányan élnek most (most valamivel kevesebben).

Azt hiszem alapos a következtetés, hogy most nem kell annyira sűrűn járnia a szerelvényeknek, mint akkor...

záporjózsi 2011.09.08. 09:28:40

@Etilcsoport: Gyakorlatilag a csehek készítették, a többiek alkatrészeztek meg persze ki kellett fizetni őket, hogy egyáltalán lehessen CKD. Ott sem különbek a nagy cégek. ;) Amúgy a kocsi igen jó, esztétikailag és műszakilag egyaránt.

@jonatanxx: Rendes sebességgel 90 és 120 s között van az a sűrűség, amit még tartani lehet a 3-ason.

Elijah_Baley 2011.09.08. 09:39:47

gondolom lényegtelen, de azóta hivatalosan háromszázezerrel kevesebb arc lakik budapesten, bezárták a gyárak nagyrészét ahol hatkor kezdődött a reggeli műszak és szinte minden prolinak lett autója, amit kellőképpen el nem ítélhető módon valamiért közlekedésre használ :)

oszkar00 2011.09.08. 10:01:14

@ValakiX: Ha keresel Bp-en egy 60e lakosú részen belül járó buszt, az sem fog 20 percnél gyakrabban járni. (Mielőtt anyázás lenne, én is egy ~60ezres városból származok.)

liza9 2011.09.08. 10:17:02

Nemcsak az a probléma, hogy ritkábban járnak a járművek, meg koszosak és gyakran elromlanak, hanem a rengeteg átszállás. Érdemes lenne megnézni pl. a 39-es busz útvonalát a 60-as évek végén, a 70-es évek elején. Vagy pár éve még a 32-es busz elment a Kőbányáig, közvetlenül át lehetett szállni az 51-esre. A 20-as buszról a 32-esre átszállni megint egy időtrabló dolog.Próbáljon meg valaki ma az erzsébeti gyógyfürdőtől a Boráros térig busszal menni. Lehetne versenyt rendezni a gyalaogos és buszos vállalkozók között....
A másik gond a tájékoztatás hiánya. Engem leteremtett egy buszvezető, mert majdnem a megállóban jeleztem. Nem volt utastájékoztatás, én meg az utolsó pillanatban ismertem fel a környéket, hogy ott kéne leszállnom. A várba menő, és nyáron nyilván sok külföldit szállító autóbuszok felén egyáltalán nincs utastájékoztató, szerintem ott a vezetőnek kellene bemondani a megállókat, ahol meg van, nem biztos, hogy a valós helyzetet (vagy időt) mutatja. Emiatt már továbbvitt egy megállóval!

laci_52 2011.09.08. 10:36:50

A nagy különbség a hajnali és a késő esti követésben van. A 10 percnél valóban gyakrabban kellene járnia.
Egyébként egészen más világ volt 1980-ban: negyedannyi(vagy még kevesebb) autó volt Budapesten, mint manapság, ezért jóval többen utaztak tömegközlekedéssel.
Ezenkívül ha jól emlékszem, az észak-déli metrón kezdetben csak négy kocsis szerelvények jártak, nem hat kocsisok, mint ma.

Tomisz 2011.09.08. 11:07:55

Szerintem a ritkítás nem annyira baj, ellenben az hogy nem jár tényleg éjfél után az baj.
Ezen kéne változtatni... sőt még azt is el tudnám képzelni ha 7/24-be menne... csak pl éjfél után félóránként/negyvenötpercenként csak. Vagy ilyesmi.

Tomisz 2011.09.08. 11:09:00

Ügyanez igaz a körúti és egyéb fontos villamosjáratokra is.

ertelmetlensegi 2011.09.08. 12:23:58

Budapestről szól a bejegyzés, tehát más helységnévről írni közröhej.
Továbbá a statisztikában szereplő lakosságszámot tessék már elfelejteni: 1,7 milkó! Munkás hétköznapon a városban legalább fél milkó emberrel több van.
A konkrét menetrendhez képest a '70 években főleg a főváros és környékén a személygépkocsik száma ugrásszerűen emelkedett. A tömegközlekedésen a tömeg kezdett eltűnni, ezért ritkították.

Füredi 3.0 2011.09.08. 13:26:20

Még egy megjegyzés.

A nagy különbség láthatóan a csúcsidőn kívüli, esti/éjszakai menetrendben van. Ne feledkezzünk el arról, hogy 1980-ban Budapesten komoly ipari termelés volt, gyárak működtek Csepeltől Kelenföldön át Újpestig, végig a Váci úton, sat. Ezekben a gyárakban általában három műszakban dolgoztak a melósok, ez azt jelentette, hogy este 10-kor volt egy műszakváltás, ami egy kisebb csúcsidőt hozott létre. Ezért volt akkor indokolt, hogy még ilyenkor is hat percenként járjon a metró. Erre ma már nyilvánvalóan nincsen szükség. Dolgoznak ekkor is emberek, de a réginek a töredéke.

Füredi 3.0 2011.09.08. 13:27:28

@Tomisz: Ezt én sem fogom megérteni, hogy éjszaka miért nem tud akár csak óránként egy szerelvény végigrobogni.

dex.ion 2011.09.08. 14:09:00

@ValakiX: rendben, próbáld ki, h 20 percet vársz egy nagyforgalmú járatra (metró, négyeshatos, hetesbusz), oszt majd szállj fel a tömegbe. egyből megérted.

karosszékely 2011.09.08. 15:03:29

@Füredi 3.0: Felesleges érveket hozni, a szerző és kollégái, ismerősei megbeszélték, hogy röhej, és kész.

vakbottyan · http://koki.blog.hu 2011.09.09. 11:46:31

@karosszékely: bocs, de honnan veszed, hogy felesleges érveket hozni? írtam valahol, hogy leszarom mások véleményét?

sztem eddig tök kulturált mederben haladt a kommentelés, mindenki elmondta a véleményét, én meg elolvastam és elgondolkodtam rajta. maradjunk így és ne basszuk el. köszi.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2011.09.11. 12:06:00

@TH: Korán örültél :) Igaz, engem is elbizonytalanított a 2008-as nyilatkozat, amit citáltam korábban. Most hétvégén kíváncsiságból többször lemértem a követési távolságot és azt kell, hogy mondjam, mégis jól írtam a posztban, szóval sztornó :)

Csütörtökön 6:33-kor a metró a piros vonalon 53 másodperc követési távolságal érkezett be Florenc megállóba. Pénteken 8:13 és 8:15 között teszteltem a metrókat és 50-55 másodpercenként haladtak :P

TH 2011.09.11. 12:08:34

@Csehszlovák Kém: na jó, ha lesz időm, kiállok valamelyik megállóba, és statisztikát csinálok róla. :)
egyébként az 53 másodpercet az előző szerelvény távozása és a következő érkezése között mérted, ugye? Vagyis a kérdésem: tudod-e, hogy mennyi időnként ÉRKEZNEK be a szerelvények az állomásra.

TH 2011.09.11. 12:10:00

csak azért kérdezem, mert amikor a BKV azt írja, hogy 2-3 perc, az azt jelenti, hogy 2-3 percenként érkezik egy vonat, nem azt, hogy az előző távozása után 2-3 perc múlva érkezik csak a következő. A megállóban eltöltött idő igen jelentős...

bögyike 2011.09.15. 07:50:18

@jonatanxx: Teljesen igazad van,és ezt a megjegyzést igazolni is tudom.Nos mivel iskolakezdés volt,el kellett kísérjem egyik reggel a gyerekemet.Gondoltam én naiv,hogy Kispest,Lehel utcától-Kőbánya,Hungária krtig,fél óra-40 perc elég lesz.Így reggel 7-kor utnak indultunk.Kezdődött a villamossal(50-es),mivel ugye a metrósok is erre járnak,az 5. fullos villamos után gyaloglás Határ út irányába.Majd a kedvencem,metró.Ahová leérve,se levegőt nem lehet kapni,se elférni nem lehet.Itt a 2. szerelvény volt a befutó.És végül a nagyon dicsért villamos 1-es,Népligettől 3. megállóig kell menjünk,onnan még kb. 5 perc séta az iskola.A végeredmény:8 után 5 perccel értünk be.Nos rekord 1 óra 5 perces menet idő,reggeli csúcsban.És lemértem,egyébként meg lehet tenni 30-35 perc alatt az utat.Tehát igenis röhejes,hogy csúcsidőben nem tudják tartani a menetidőt,kigyulladnak,füstölnek.És akkor röhejesnek tartottam a "kedves" bkv-s benyögését a hangosban:"Legyenek szívesek a peron mellett előrefelé haladni!"Mi az első kocsinál álltunk ekkor,és teltház.Így javaslom a peron szélítését,vagy jöjjenek percenként,és megoldható,mert láttam már percenként járó metrókat a 3-as vonalán :}

záporjózsi 2011.09.15. 21:35:25

@bögyike: 151-es + 9-es busz? Vagy 68-as + 217-es?

"Így javaslom a peron szélítését,vagy jöjjenek percenként,és megoldható,mert láttam már percenként járó metrókat a 3-as vonalán"
Nem rossz ötlet, kb. 10 milliárdból meg is van, a Kö-Ki központ építtetője ki tudja fizetni. Vagy nem.
Percenként járó metrókat nem láthattál. 1 perces követést - torlódás után - igen. 60 s követéssel járni nem, max. döcögni tud.

bögyike 2011.09.16. 07:39:09

@záporjózsi: mindkettő a másik irányban van,és mondjuk a 151-es+95-ös járat lenne jó.Az is a másik oldalon tesz le onnan még 37-es villamos 2 megálló,ki a Hungáriáig.Tehát mi a leggyorsabb megoldást szeretnénk :)A 151-es 10 percenként,95-re már nem emlékszem,de az is kicsit ritkább,a 37-es vilit meg hagyjuk.Az a baj,hogy a Bkv sem csinálta volna meg a Kökit,ha nem jön ez a beruházás,mint ahogy most a Máv is sz@rik bele,és ilyen szép "látványt" fog nyújtani.Sajnos ez már hosszú évek hozománya,mivel mind a 2 vállalatot széthordták az évek során.És mind a 2 cég az államtól vár segítséget,aki szintén tojik az egészre,és nem tesz semmit.Időnként valamit újítgatnak,és ennyi.De ugyanez áll most a 4-es metró,2-es metró vonalra is.Lesz egy hiperszuper,meg az őskövület :)

záporjózsi 2011.09.16. 11:27:22

@bögyike: "Tehát mi a leggyorsabb megoldást szeretnénk :)"
65 vagy 35-40 perchez képest?

"a Máv is sz@rik bele,és ilyen szép "látványt" fog nyújtani"
Az építkezést engedélyező építési hatóság tett rá magasról. Nem a Kö-Ki mellé, hanem a Kö-Ki fölé kellett volna építkezni. Csak ahhoz sajnos dolgozni is kellett volna és ez errefelé nem szokás... Igen, 2 kerület + főváros, + MÁV (abból is vagy 3) + BKV, + állam. Ettől még egy eljárásban kellett volna megoldani.

petya.bacsi 2011.09.18. 10:56:54

Este 10 után is simán járhatna 5-6 percenként a metró, mivel 10-kor van műszakváltás sok helyen, és legalább gyorsabban haza tudnának jutni a jómunkásemberek...
KÖKI
süti beállítások módosítása