Bontják a felüljárót, illetve a maradékát, és érdekes dolgok bukkannak elő. Nem tudom, mennyire kivehető a fotón, szerintem nagyjából igen, hogy néhány helyen felszedték a gumipadlót, és előkerült az alatta lévő réteg, akár egy régészeti ásatáson. Felszínre bukkant az a régi-régi pöttyös gumipadló, amit talán még 1980-ban raktak le ide. Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem ez a pötyös gumipadló nagyon az emlékezetembe ivódott, azért is fotóztam le gyorsan. Egyrészt a Kádár-kor tipikus anyaga volt, találkozhattunk vele sok helyen, például a buszokon, metrókon is, és az a fajta dizájnelem volt, ami mindenféle kopás, elhasználtság előtt már újdonatújan is magában hordozta az igénytelenség és lepukkantság érzetét. Másrészt ezt láttuk nap mint nap végighaladva a felüljárón. Harmadrészt ez a padló a kilencvenes évek végére a legforgalmasabb helyeken már tükörsimára kopott, esős időben fölgyűlt rajta a víz és a sár, és (mivel simára kopott) csúszott, mint a jég. Aztán betakarták egy újfajta anyaggal - 2000-es évek közepe? -, de az is ugyanolyan igénytelen szar volt, állandóan fölpúposodott.
A KÖKI felüljáró épülete annyira lepukkant volt már a 2000-es években, hogy amikor esett egy kis eső, akkor beázott, a folyósón nyakunkba csorgott a víz, és terjedelmes tócsák alakultak ki. Szóval tényleg hihetetlen volt, kalandpark - csak hogy előző bejegyzésemre is utaljak.
Namármost, a felüljáró maradékán ezek a tükörsimára kopott részek is előbukkantak itt-ott, és velük együtt kerültek elő az én emlékeim is.
(A képen persze nem a sima rész van, hanem a standard padló. A kép jobb szélén látható egy vékonyabb sávban az a padló, amit később raktak le, a bal oldalon egy vastagabb sávban pedig a jó öreg eredeti.) UPDATE: MA REGGEL MENTEM ARRA, ÉS MÁR FÖLKAPARTÁK A PADLÓT, UTOLSÓ PILLANATBAN LŐTTEM EZEK SZERINT TEGNAP A FOTÓT.